Om att byta bo(och)stad.


Jag har inte velat säga någonting innan allt var klart - ifall ödet läser min blogg och ba' "challenge accepted!" - men jag har köpt en lägenhet i Stockholm!

En ny lägenhet, för den gamla har tagit slut. Nä men med tanke på att jobbet bor i Stockholm och det alldeles säkert bara är en tidsfråga innan jag går "Falling down" á Michael Douglas på ett pendlingståg nära dig, kändes det som en god idé att flytta från Uppsala.

Inte minst också av ekonomiska skäl
-- jag betalar galet mycket för min pendlingsbiljett, 2 400 kr i månaden. Med ungdomsrabatt. Med tanke på att SL-kortet kommer kosta runt 800 kr har vi bara där ett sjuhelsikes starkt skäl. Eller vad sägs om 19 200 kr/år som argument? Funkar för mig, funkar absolut.

Och så klart av tidsmässiga skäl -- 16 minuter med t-bana till jobbet vs. 1 timme och 20 min enkel resa idag. Det är, kan jag upplysa om, över 600 timmar om året i ofrivilligt SJ-umgänge. Semester borträknad, förseningarna inte inräknade. Jag överväger för övrigt starkt att lägga ett par av de timmarna på att upprätta en s.k. fritid, återkommer till det.

Att skiljas från mitt nuvarande hem känns ju förstås rejält i hjärttrakten. Min första lägenhet, mitt första egna hem som jag under treochetthalvt år härjat och fått mig så många fina minnen i. Men det är dags nu. Min förhoppning nu är att det kommer en ny liten människa som vill ta väl hand om den och trivas där. Inte minst nu när jag, i maskopi med mamma, röjt loss och skapat sån fin ordning av kaozet i min lägenhet inför fotograferingen.

Bonusmaterial: Ett urval av saker jag inte hittat sedan Den Stora Utröjningen
:
- Fjärrkontrollen till tv:n
- Internetbankdosan
- Samtliga tio köksredskap som stod i en aluminiumburk i köket
- Brödrosten
- Min svarta långkjol
- Spargrisen (funnen, den låg och tryckte i badrumsskåpet)

En halv kontainer skräp, tio IKEA-kassar till Myrorna
och en MacGyver-inspirerad förflyttning av tjockis-tv till källare medelst trasmatta senare kan jag dock konstatera att det fanimej inte är en konst att ha ljust & fräscht så länge man har jävligt mycket förvaringsutrymme.

FÖRE:


EFTER:




Kommentarer
Postat av: Sunshine

Sicken skillnad av före/efter-bilderna! :O Behind the scenes ser alltså ut så här... Interesting, very interesting indeed.



Stort grattis till lägenhetsköp in the hufvudstaden. 16 minutas är definitivt en skillnad. Hujedamig, nära 20 lax per år!



När går flyttlasset förresten?

2011-08-04 @ 23:02:10
URL: http://sunshinejonsson.se/blog/
Postat av: Anna

Tack, tack, tack! :) Jag är hur glad som helst att det har löst sig med den nya lägenheten, som för övrigt ligger på Hägerstensåsen. Flyttlasset går nog i slutet av augusti/början på september, lite beroende på när det blir tillträde på min lägenhet.



Så nu håller jag bara tummarna för att vi röjt och härjat nog för att någon ska vilja ha min nuvarande lägenhet. Visning i helgen, hujedamig! :)

2011-08-05 @ 17:03:23
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: Sunshine

Åh! Fina trakter.det. ;)



Vad kul! Men jösses, vad snabbt allting går. Grattis igen söta du. & glöm nu inte å uppdatera i bloggen!

2011-08-05 @ 19:27:09
URL: http://sunshinejonsson.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0