Plötsligt t(h)änder det.



Lite som föräldrar sätter
"parent control" på sina datorer för att hindra sina barn från att surfa in på vissa sidor, borde någon sätta en spärr som hindrar mig från att googla sjukdomar. Min hjärna kan nämligen inte skilja andras sjukdomssymptom från mina egna. Glatt betraktar den direkt dem som inspiration. Allt som behövs är Google, sökord: valfri sjukdom + "symtom", ett klick och simsalabim -- jag har bingo på hela punktlistan med åkommor, oavsett antal.

Senaste dagarna har jag börjat få ont i tandköttet bakom mina hörntänder, där jag vet att det ligger visdomständer på lur. Ja, DET har jag faktiskt icke-framgooglat support för. Sjätte terminen på universitetet och jag kunde väl ge mig fan på att allt denna tillskansande av kunskap skulle slå tillbaka på något sätt. Nåväl. Mot bättre jävla vetande googlar jag således "visdomstand" + "symtom".

Första träffen och här är orden min hjärna uppfattar: Tandvärk. Feber. Svullnad. Bakterieinfektion. Söka akutvård. Cystor. Tång. KIRURGI. Osv osv till den sköna finishen med nervskador, sprickor i käkbenet och käkkirurgi. Strunt samma att flera av de där sakerna dyker upp först EFTER att man eventuellt dragit ut en eventuell tand som eventuellt kommer upp och eventuellt ställt till med problem. Nänä. Min hjärna vet numera att en eventuell infektion kring en eventuell visdomstand kan eventuellt angripa hjärtmuskulaturen. Och den kunskapen måste den ju bara göra något med. Usch, känner jag mig inte lite varm? Lite svullen, mjo det är jag nog allt... Och en smula inflamerad runt hjärtklaffarna kanske?

Hypokondri, sa ni? Hmm... vänta lite, jag ska googla symtomen.

Kommentarer
Postat av: Emilie

JAG ÄR PÅ ATT VÅRDA :D Jag kan blanda läkemedel, sätta pvk, sätta KAD ( en kad måste du ha så vi har koll på urinmängden), ge smärtis helst subkutant och lite i.v. så du får lite kul också! Jag ska sätta en v -sond på dej :D Ett drän måste vi se till att få dit i tandköttet där ja! WIHUUUU! Vad vi ska det mysigt! Ska vi ta avdelning millåkern?

2010-09-30 @ 10:40:46
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0