Dagens Tankar 17/3 2010


  • Jag får lite mobbar-vibbar av Facebooks förslag: "Hjälp XX att hitta fler vänner" där XX är en person som har runt 50 vänner. Man blir ju nyfiken på exakt var Facebook drar gränsen mellan människor med tillräckligt många vänner från de med för få. HAN KANSKE INTE VILL HA FLER, VA, VA?
  • Blir taxibilar behandlade som alla andra om de fastnar på fartkameror? Vem betalar i så fall böterna?
  • Dagens skratt: Att den berömda bonnbrännan (solbränna efter en t-shirt) i hufvudstaden kallas för "golfbränna", minsann! Och där dog jag lite av skratt.

Kommentarer
Postat av: J

1. Fan det har du rätt i. Helt rätt. Man har ju några såna som dyker upp där uppe till höger med jämna mellanrum, men man gör det enkelt för sig och utgår helt enkelt från att de är mobbade. Men tänk om de faktiskt har valt eremitlivets okomplicerade enkelhet? Och så kommer fb och domderar. Fan.



2.



3. Ere sant!? Nu skäms jag lite, hufvudstading som jag i botten är. Men det är väl som förr i tiden när bara slavarna var ute på fälten. Då var det ju fult att vara brun, kallades säkert slavbränna eller nåt. Sen vart det inne att vara helbrun men bonnigt att ha haft t-shirt på sig för det visade att man jobbade på fälten. Och vad nästa steg är vet jag inte, min teori är inte direkt vattentät.

2010-03-18 @ 00:27:37
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: sunshine

1. det är på det sättet man mer eller mindre tvingas klicka på "comfirm"-knappen på gamla klasskamrater man inte har ett endaste dugg kontakt med... o inte VILL ha kontakt med. (sigh)



2. taxibilar kör väl inte fort... de kör ju så sakta de kan för att tjäna pengar... eller har jag fel nu? :O



3. har du inte hört det? vi förortskids brukade kalla alla stekare i stan för det. hahaha ^^

2010-03-19 @ 01:31:02
URL: http://sunis.blogg.se/
Postat av: sunshine

jo förresten, jag sökte på statsvetenskap som 1 och ledarskap som som 2 o Harry Potter som 3. :D

(jag hoppas på 3:n hehe)

2010-03-19 @ 01:33:14
URL: http://sunis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0