Rapport från Grekland:



Femte dagen här på Kreta (av fjorton! Fjorton!) och jag har hackat mig in på hotellets trådlösa nätverk, så jag tänkte avlägga en kort lägesrapport. Vi svettas njuter av cirka 30 grader varmt i luften och 25 i vattnet, försöker äta vår egen vikt i tzatziki, slåss med tyska turister på stranden om bästa solstolarna och har en hotellfrukost som höjer vårt BMI med en poäng för varje morgon. Gött mos, med andra ord.

Projekt "Få färg" går enligt följande
: jag har gått i huvudsak direkt från kritvit till brun, medan Henrik valt att gå omvägen via röd (som bekant också är en färg). För den som inte gjort det redan kan jag förresten rekommendera att investera i aktier från Piz Buin eller Hawaiian Tropic; fortsätter det i den här stilen finns det goda chanser till stor utdelning inom en snar framtid.

Om det är någon tröst hotar dock vädergudarna oss med regn i dag. 0,3 mm. Och vi som inte tog med paraply.




Kommentarer
Postat av: Sophie

NJUT!!! Det är ju svinkallt i Sverige!! Igår hade jag på mig jacka för första gången sen typ februari! Jacka- i JUNI!!! Ta med dig värmen tillbaka hit är du snäll

2010-06-10 @ 11:25:01
URL: http://http://eihpossophie.blogspot.com/
Postat av: Avundsjuk

Nej du, Anna, nu har du minsann gått för långt! Jag är SÅÅÅ avundsjuk! SÅ AVUNDSJUK! En till uppdatering i den stilen så tänker jag allvarligt överväga att shunna dig!



Du kunde väl iallafall haft den goda smaken att Photoshoppa in mig, tycker man. Det är väl inte så mycket att be om! Så avundsjuk! Och jag skojar bara lite. ;)



Men vi kommer iallafall alltid att ha Bali...

2010-06-11 @ 01:03:09
Postat av: Anna

Sophie: Usch, nu vet vad vi gjort under de 6 månader när du emigrerat till värmen - frusit. Jag ska packa med mig solen när vi åker tillbaka! :D



Lena: Nawh, förlåt, förlåt! Ska jag ta bort inlägget? Jag kan ta bort inlägget om du vill. Och jag lovar att inte skriva några nya som handlar om de iskalla jordgubbsmilkshakearna vid poolen, chokladstället med chokladkaka som jag inte trodde fanns utanför filmer eller lägga upp bilder på solnedgångarna. Lovar! ;)

2010-06-11 @ 09:17:11
URL: http://annasord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0