Kreta 5/6-19/6.


Pojkvännen har ett pass, hallelujahkorsitaket. Och förmodligen skavsår i öronen av mitt tjatande om badbyxor, Immodium och resväskor. Nu får han veta hur det är att resa ihop med ett kontrollfreak (fråga mig, jag gör det jämt). Här skrivs det listor på listor som ska skrivas och packas utifrån förutsättningen att bagage kommer slarvas bort, jajemen och finemang.

Hemtenta är skriven, blommor vattnade, tentamiddag avnjuten och tentavin likaså. Nu är min sommar officiellt här och nu ska vi bli en av de där människorna jag tidigare kritiserat för att fly utomlands i den grönskande svenska sommaren. Om mindre 9 timmar bär det iväg. Bort. Två veckor av härlig paus från livet, komplett med hotellfrukostar, sol och knaperstekta tyskar på stranden.

Att kolla upp hotellets internet-försörjning har på något obegripligt sätt glidit igenom kontrollfreaksnätet. Finns internet kan ni vila trygga i att jag kommer ta chansen att plåga er med blått hav och naturbildsporr. Oavsett: tills vi hörs igen: må gott, lev gott, ät gott och ha det fantastiskt gott!

Bildkälla



Kommentarer
Postat av: sunshine

ha fördjävlakul!!! :-D

2010-06-07 @ 01:39:36
URL: http://sunis.blogg.se/
Postat av: Anna

Taackar! :) Vi arbetar hårt på det fördjävlakul:andet - är precis på väg ut i solen för att frossa loss på en meze-kväll. Allt annat än minst två kilos viktuppgång är ett misslyckande! ;)

2010-06-07 @ 17:27:56
URL: http://annasord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0