Dagens Tankar 2/6 2010


  • Varför kikar mina fräknar fram så fort det vaknas lite sol? Var håller de hus resten av året?
  • Synsam, som jag hört ska byta namn till Snålsam, har börjat ta betalt för linsetuierna. 15 spänn för de lilla plastsakerna som tidigare alltid följt med gratis från tillverkaren när man köper linsvätska. 15 spänn är nada -- ett par tomater på ICA, en chokladkaka, härdukanbehållaväxeln-pengar -- men principen! Principen! Sådana kostar så jäkla mycket mer än 15 kronor, Synsam.
  • För den som tar sig tiden att läsa det finstilta i avtal finns guldkorn att hitta. Mitt försäkringsbolag vill till exempel inte ersätta "skador som du får i samband med krig eller atomkärnsprocesser". Bäst alltså att vara försiktig nästa gång jag klyver atomer eller vistas nära härdsmältande kärnkraftverk.

Slå sönder något annat om du har Vesta som försäkringsbolag.
Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0