Lite saker jag ser fram emot 2010:


  • Att få mina nya glasögon. Två par! Jag kommer se så bra ut... eller ja, åtminstone se bra, punkt.
  • Anställningsintervju på en mäklarfirma i januari. Gulp.
  • Andra Sex & the City-filmen, biopremiär 28:e maj.
  • Att resa någonstans i vår. London, Spanien, Hong Kong, Falun, vem vet?
  • Att bredbandet kommer ingå i hyran. 359 kr *12 månader = 4308 kr sänkt boendekostnad per år. Gött.
  • Alla framtida blogginlägg vars enda syfte är att kasta skit på Melodifestivalen (kommer nog aldrig växa ifrån det, nej).
  • Att ta min ekonomie kandidat-examen.
Just den där sista punkten var förstås bara ett skämt. Egentligen är jag komplett livrädd. Jag ska bli en av de där människorna som har fyrsiffringa högskolepoäng, är skyldiga CSN ett mindre afrikanskt lands BNP och figurerar i reportage med rubriker som "De firar ett halvt sekel som studenter" där det syns på fotona hur dum i huv'et man blivit av all kunskap. Allt för att undvika det där Riktiga Livet ute i Verkligheten.

Meeeen skit i mitt ångestdravlande nu -- ni kommer ha gott om tid att avnjuta det heeela året framöver. Så förutom det, vad ser ni fram emot med år 2010?

Kommentarer
Postat av: J

Ibland (och speciellt nu när vi drar igång ftg2) känner jag att allt studerande har gjort mig lat. Har inte jobbat en 8timmarsdag sen dackefejden. Hur ska det sluta när man väl blir tvungen liksom?



Jag ser nog mest fram emot att få igång firmorna, resa utomlands och självklart också sommaren!

2010-01-08 @ 08:27:16
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: Martin

Sommaren faktiskt. är nog mer av en vinter människa men nog längtar jag efter sommaren just för ett skäl.

Det är lite svårt att paddla kajak på is :P

Så det ska bli gött att göra igen!

2010-01-08 @ 20:44:21
Postat av: Lena

Såja, såja, Anna, det ordnar sig. Lena Lovar(tm)!



Jag ser fram emot att få dig på besök, eg eg ;)

2010-01-08 @ 21:24:10
URL: http://ochlena.blogg.se/
Postat av: Ine

Åh Anna - ditt 2010 ser ju superspännande ut! (läs i värsta Mia Törnblom-glädjeutropstyle)



... du förstår att du gör oss väldigt nyfikna på anställningsintervjun. Tell us more, tell us more. Whenever you feel like telling...



Kram!

2010-01-10 @ 23:19:20
Postat av: Jon

Men tänk så här: när du väl står där efter fem decenniers studier - då kommer du säkert trivs bra i rollen som överkunnig, verklighetsfrånvänd student med halvfläng blick på jubileumsfotona.



(=DET KOMMER GÅ BRA!)



För övrigt ser jag fram emot flera dagens tankar av samma kvalitet som den förra årgången kunde bjuda på! Mera!

2010-01-12 @ 13:07:31
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0