Om jämställdhet i ett förhållande.


Bildkälla

Alltså det här med jämställdhet
. Jag tror verkligen det är jätteviktigt i ett förhållande. Och jag tycker ändå att jag och Henrik är rätt duktiga på det. Till exempel: om vi är hos honom ställer jag in disken i hans diskmaskin, är vi hos mig får han diska. Eller att han köper mat och jag äter upp den. Sådana saker.

Så nu när jag vandrat runt i ett moln av avundsjuka över hans nya väska (se föregående inlägg) -- tack för era tips förresten -- och har insett att det inte gagnar mig i långa loppet att jorda min pojkvän (eller så kanske jag har insett att väskan faktiskt är liiite för stor för lilla mig, men bara kanske), började jag istället fundera på om man inte kunde applicera jämställdhet på detta förhållandeproblem. Alltså: om jag ska vara avundsjuk, då ska fanimej han också vara det.

Lösning: jag skaffar en iPhone. Om pojkvän köper en handväska, får flickvän köpa en hysteriskt cool teknikpryl. Allt i jämställdhetens namn, förstås.

Kommentarer
Postat av: sunshine

BRA RESONERAT! :D

2010-01-28 @ 20:34:00
URL: http://sunis.blogg.se/
Postat av: Henrik

Men snälla, kan du åtminstone kalla den 'väska'? Det är ju för f*n ingen handväska!

2010-01-28 @ 23:03:43
Postat av: Anna

Förlåt, tappade någon lite manlighetspoäng? ;) En manlig manbag för riktiga män är förstås vad den är, mm-hmm!

2010-01-28 @ 23:23:21
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: J

Don't get angry. Get even.

2010-01-29 @ 09:48:49
URL: http://enentreprenors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0