Dagens Tankar 16/2 2010


  • Hjälp, vad är det för dag idag - fet-tisdagen eller fettis-dagen?
  • Undrar hur många miljoner Microsoft plöjt ner i projektet att döpa Windows nya operativsystem för mobiltelefoner till det ack-så-fyndiga namnet... Windows Phone?
  • Välkommen till landet SJ Logik: om jag vill boka en biljett för 500 kronor Uppsala-Göteborg och ha den återbetalningsbar, får jag betala 1100 kronor. Alltså: jag betalar dem 600 kronor extra för att kunna få tillbaka 500 kronor om jag vill avboka. Att ha med SJ att göra har blivit som att se Jackass - när man tror det inte kan bli värre, är de inte ens halvfärdiga.

Kommentarer
Postat av: Jon

1 Här i Frankrike heter fettisdagen "Mardi gras", som ordagrant betyder fet tisdag (fast omvänd ordföljd).



2 Alldeles för mycket.



3 Jag tror de har anställt Auto Message som logikansvarig. Det är det enda rimliga.

2010-02-16 @ 20:28:55
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: sunshine

ang. punkt 2: HA HA. det där är ju bara för löjligt. det är inte ens klyftigt, för fem öre! xD



(svar) buuu... jag lockar dig till min blogg genom bilder på godsaker. (dina ögon rullar nu så där i svart-vit som på film)



(jag skrattar ondskefullt!)

2010-02-18 @ 18:36:55
URL: http://sunis.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej anna, gissa vad jag har gjort hela dagen?



(Ledtråd 1: jag har inte tränat.. fysiskt)

2010-02-19 @ 20:08:42
URL: http://plastsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0