Till er cyklister som leker med våra liv i Uppsala:


# 1: När det är snorhalt ute och även vi utan bräckliga lårbenshalsar vacklar runt på gatan -- cykla för fan och hans moster inte, såvida ni inte verkligen behärskar terrängcykling och vet (inte bara tror) att ni kan svänga runt gathörn utan att göra en cykel-strike med pensionärer, barn, hundar och alla andra som råkar befinna sig i närheten.

# 2: Om ni så förbannat gärna ska ut och slira, håll er för i helskotta borta från trottoaren. Nej, det är inte lagligt i vanliga fall (se Trafikförordningen, 3 kap, 6 §) och det faktum att fruset vatten trillat ner över världen förändrar på intet vis detta. Ja, gångvägen är grusad. Nej, det är inte för er skull.

# 3: Och ska ni så gärna ut och cykla och dessutom på trottoaren kan ni väl i alla fall ha hyfs nog att, jag vet inte, hålla er på EN sida och inte cykla i mitten av trottoaren och vänta er företräde från alla gångtrafikanter. En dag kommer era vägar korsas med en liten arg blondin som är för förbannad för bry sig om eventuell kroppsskada och vägrar kliva åt sidan.

Om ni misslyckas med att lyda 1-3, önskar jag er innerligt en plats på en av landstingets obekväma stolar på en akutmottagning nära er, med stora smärtor och en kölapp med jävligt högt nummer.


Kommentarer
Postat av: J

Jag älskar när folk med verbal/litterat/kommunikativ talang blir arga, det blir oftast väldigt bra då.

2010-02-15 @ 14:36:33
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: elly

haha, precis som i lund. å andra sidan borde jag inte säga ngt med tanke på att jag cyklar som en galning på våren och sommaren.

2010-02-15 @ 18:44:47
URL: http://lazytuesday.blogg.se/
Postat av: Jon

Jag vill gifta mig med dina formuleringar.

Detta inlägget gjorde min dag !

2010-02-15 @ 19:12:09
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0