There are some things that can't be done. For everything else, there's iPhone.


I helgen fick jag något slags vårstädnings/inredningsryck och som vanligt gick det ut över omgivningen. I detta fall var omgivningen pojkvännen. Jag skuttade runt mellan golv och tak, rev ut, rensade och ramlade i mitt kaosande på den nyckelhållare jag länge tänkt sätta upp i hallen men väntat på Henrik för att slagborra upp. Han var halvvägs på väg ut genom dörren men inte snabb nog för att undkomma min ivrighet.

Jag: "Häär! Nyckelhållaren du skulla borra upp åt mig!"

(Översättning: Du trodde väl inte att två månader i USA skulle få mig att glömma bort vad du lovat?)
H: "Just det ja! Men hrm, vi behöver ett vattenpass."
(Översättning: Fan, hon kom ihåg. Orka göra det nu, bussen går ju strax)
J: "Äh, är det verkligen så noga? Vi har ju linjal och talmetern!"

(Översättning: Men jag vill ha upp den nununu!)
H: "Det blir rakast så, jag kan ta med mitt hit sen."

(Översättning: Då får jag skjuta på det till senare).
Jag (exalterad): "Men duuu! Jag har en vattenpass-applikation på iPhonen!!!"

(Översättning: IN YOUR FACE!)

En minut senare är iPhonen förvandlad till ett perfekt fungerande vattenpass och jag ökade på ledningen i vårt förhållande till sisådär 5-1000. (Fråga inte Henrik om poängställningen förresten, han förstår sig inte på hur man räknar sådant där ordentligt).

Så kanske förstår jag mig inte på alla lustiga verktyg som min far lämnat i en bra-att-ha-låda under min säng. Och det kanske inte finns kakelfog- eller slagborr-appar än, men snart jävlar kan jag och telefonen gå en ronda med Timell himself och vinna.


Kommentarer
Postat av: Jon

Där blev en diskussion med Anna herself ännu ett snäpp svârare att slingra sig ur! Go girl =)

2010-04-14 @ 17:58:10
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Martin

Dagen då iphonen slår ut en handyman, då.. dådå, då går jag nog och lägger mig.

Men om det nån gång kommer en slagborrs app till den, Hojta! alltid bra med en extra borr i fick-format!

2010-04-14 @ 20:16:54
Postat av: sunshine

hahahahaha..

dig skulle jag gärna vilja ha som en apps i iTouch:en. ^^ du är ju asgrym på att tolka vad som egentligen sägs i en kärleksrelation. :-D

2010-04-14 @ 22:37:50
URL: http://sunis..blogg.se/
Postat av: J

Haha! Skön film =)

Det många inte vet är att den även går att använda som hammare. Ett par gånger.

2010-04-15 @ 08:39:11
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: Hanna

hmm... Jag känner mig som inspirationskällan till ditt vårstädnings/inredningsryck :P

2010-04-15 @ 12:33:36
Postat av: Anna

Jon: Tillsammans med iPhonen är jag okrossbar ;)



Martin: Vänta bara tills nya iPhone-operativsystemet OS 4 släpps i sommar! Jag är nästan säker på att det stod något om stöd för slagborrar i specifikationerna...



Sunshine: Haha, det kanske vore något? :D Annas relationship Translator, 7 spänn i AppStoren ;)

2010-04-15 @ 14:28:47
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: Anna

J: Hahaha, så jefla sant! :D



Hanna: Det kan bero på att kaoset här i högsta grad ÄR tack vare dig/ditt fel ;) Förutom att sätta Henrik i tvångsarbete har jag även möblerat om lägenheten till en 2:a ;)

2010-04-15 @ 14:32:52
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: sunshine

jag hade definitivt köpt apps:en!!! kan inte du göra en, bara för skojs skull ;)



tack för gratulationen. :D det blir jobb på ikea i sommar för min del. hehe.

2010-04-15 @ 19:37:00
URL: http://sunis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0