Julvärd 2009. Vem vill ni se?


SVT:s val av värdar för julen. Låt oss börja med att fastslå det odiskutabla: Arne Weise (julvärd 1972-2002) var, och kommer alltid vara, The Julvärd. Lotta Bromé (2003) - förstod aldrig the grej med the tjej; Ernst (2004) - ingen favorit; Blossom Tainton (2005) - sorry, träningsassociationer är inte vad jag önskar under frossarhögtidernas högtid; Ingvar Oldsberg (2006) - jag är väl fel målgrupp men har aldrig köpt myten om mannen; Anne Lundberg (2007) - var hon julvärd? och i julas Lasse Kronér, sedvanligt lite ofarligt hemtrevligmysig.

Min personliga favoritkandidat till platsen är Mark Levengood. Momintroll och mystomte i ett -- vad mer kan man seriöst begära av public service på julafton? Annars skulle jag gärna tänka mig att se Magnus Betnér i rutan som total mys-kontrast. Jag har en känsla av att hans ironiska bitterhet skulle gå rakt igenom sisådär 4 miljoner tv-rutor och få de mest inbitna julfantatiker att konvertera. Misstänker dock att SVT:s internrekrytering kommer vaska fram nån som Anders Lundin eller Peter Settman.

Vem vill ni se som julvärd 2009 och varför?
Blondinbella? Mikael Persbrandt? Zlatan? Filip & Fredrik? Anna Anka? Eller INTE se för den delen. Ordet och fantasin är fri!

Kommentarer
Postat av: J

Bengt Frithiofsson såklart, glad på glögg redan vid två-snåret.

2009-09-23 @ 17:57:36
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: sun

Haha. Anna Anka är ingen stor hit för mig men jag skulle säkerligen sitta bänkad om hon börjar babbla om allt dåligt med sverige. (urgh, jag tycker verkligen inte om henne).. men Mark Levengood röstar jag på. Eller Jonas Gardell. Eller nej, Johan Glans, fast vänta kanske Björn Gustafsson skriver o spelar en fin låt... Hm.... fasiken, det här var svårt. Äsch! Jag röstar på Levengood. Jag tycker om hans stammande. ^^

2009-09-23 @ 21:17:40
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kicki Danielson!! Men göm då julgodiset isåfall, man har ju hört om hennes matmissbruk, exempelvis falukorv (som hon för övrigt försökte be någon stackare att köpa ut till henne)

2009-09-23 @ 23:17:11
Postat av: Anna

Ville bara kika in och säga att jag gillar verkligen din blogg, den är hur mysig som helst.



Måste dock tillägga, trots att jag blundar för allt vad jul heter fram till december, att den personliga favoriten såklart är Arne Weise men också att jag gillar ditt förslag på Mark Levengood. Tror dock, liksom du, att de kommer dra fram exempelvis Lundin. Suck.

2009-09-24 @ 01:02:34
URL: http://nordfeldt.blogspot.com
Postat av: Jon

Lill-Babs är ju en klämmig stinta. Varför inte? =)



NEJ NU VET JAG!

TIFFANY PERSSON!!!



Nu tror jag diskussionen är avslutad - Tiffany är i en klass för sig.

2009-09-24 @ 01:54:32
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Johanna

Okej, jag tar tillbaka förslaget om Kicki Danielsson för att istället lägga min röst på Tiffany Persson. Vilken pantertant!

Självklart Tiffany! Hahahahaha

2009-09-24 @ 14:20:04
Postat av: Hanna

Du och katten kanske? :P



Man kan ju säkert hitta något gobit bland vårt ständiga samtalsämne gymnasielärare. Vem är bäst kvalificerad. Falkman eller Ulf? kanske Patrik. . .

2009-09-24 @ 22:03:30
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag säger bara.....gå in på http://www.youtube.com/watch?v=TixjibVu-gE

Tiffany Forever! haha ;)

2009-09-25 @ 10:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0