Den där grissjukan alltså...


Det här med svininfluensan. Är ni för eller emot?

Jag tvekar. Min uppväxt präglas trots allt av en allt annat än hälsosam konsumtion Arkiv X och följaktligen vet jag mycket väl att det är exakt något sådant här Cigarette Smoking Man och alla andra MiB skulle hitta på för att massinjicera folk med alienvirus. Det som jag själv kan se starkt talar emot en sådan teori är väl snarast den samordningsförmåga ett sådant projekt skulle kräva. Bara att föreställa sig fyra personer som ska enas om snacks till fredagsmyset och sen applicera det på världen så inser man att det troligtvis krävs lite mer än en after work-middag i FN.

Kanske borde man vänta lite när de börjar vaccinera? Se om folk börjar droppa ner döda runt omkring en med vaccinationssprutan i armvecket. Fast tänk om man skulle åka på virusskiten då? Och jag kommer bli ihågkommen för omvärlden som VÄGRADE VACCINATION: 22-ÅRIG KVINNA DÖD I SVININFLUENSAN, underrubrik: Läs hennes blogginlägg exklusivt i Expressen.

Äh, lika bra att ta vaccinations-skiten i alla fall
. Om så bara av anledningen att om inte sjukdomen skulle ta kål på mig (jävla uttryck förresten, vad har rotfrukten med döende att göra?), skulle alla redan uttjatade svininfluensaskämt garanterat göra det.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag säger NEJ till vaccin. Ska köpa en sådan t-shirt också och pins! Massor med pins! :D

2009-09-04 @ 23:49:54
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: ine

hahaha...



jadu. himla lurigt detta. jag tror jag avvaktar. dör jag så dör jag väl. inte sant? äh. jag vet inte. jag blir knäpp.

2009-09-05 @ 00:29:39
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: sun

Så fort vaccinet kommer och jag får ta den kommer jag vara den som står först i kön! Jag är så jävla skraj för att få svinis å dö... Med tanke på hur äckliga mina kunder är kommer jag säkert bli smittad snart.... AAAAAHHHHH! (springer från datorn samtidigt som jag sliter av mitt hår)

2009-09-05 @ 00:39:05
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Lena

Äh, det är bara dumheter och hysteri. "Svinfluensan - i stort sett ofarlig" säljer inga exemplar...



Vaccinet håller bara i ett år och dessutom hjälper det inte om viruset muterar. Och sen har det naturligtvis sideffekter.

Dödstalet från antalet anmälda fall (dvs. inte alla som är sjuka i mild svininfluensa och tror att de bara är snuviga eller alla små mexikaner) är 0.04%... Vilket är ungefär lika mycket som vanlig influensa. Jag menar, 28 personer i London har dött.



Jag är inte imponerad!

2009-09-06 @ 17:38:18
URL: http://ochlena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0