Blondin vs. svin-vaccin.


Det blir vaccination mot baconsjukan ändå. De börjar vaccinera studenter i morgon, så vännerna gör en liten exkursion till vaccinationsbyrån för att bli stickade. Jag vidhåller att jag som tidigare är skeptisk mot hysterin och har inga som helst invändningar mot resonemang om att myndigheter kör skrämseltaktik deluxe för att inte tappa fejset och bli kvitt allt inköpt vaccin.

Och vad vet väl jag om medvetet utspridda virus, om potententiella biverkningar av vaccinet och att någon global Världsregering som verkar i det dolda stoppat bakpulver i vaccinet för att få folk att bli sterila/explodera/förvandlas till aliens och därmed motverka överbefolkningen av jorden. (Jag slängde in bakpulvret, annars är det sistnämnda faktiskt en på allvar framförd konspirationsteori).

Vad jag däremot VET är att jag i princip dagligen spenderar timmar med drygt 200 personer och deras medhavda bakterier i en sal där ventilation är ett påhitt som betraktas med stor skepticism. Jag vet också hur fullspäckat schemat för nya kursen är och att "sjukdomstid" inte var schemalagt. Förhoppningsvis gör vaccinet mer nytta än skada, och trots allt verkar ju inte folk kola i drivor utanför landets vårdcentraler. Och trillar jag ner död med vaccinationssprutan i armvecket får man väl se det som att jag åtminstone slipper 800 sidor organisationskultur, tiotalet inlämningsarbeten, bekymret att få studiebidraget att räcka månaden ut och all julklappsstress. Always look at the bright side of life, som de stora filosoferna Python sa.

... men utifallatt
: Kvittot på dagens inhandlade kurslitteratur ligger i Studentbokhandeln-påsen, inom 7 dagar kan ni få tillbaka tusenlappen. MacBooken får pappa, för du är nog mest avundsjuk av alla. Kläderna får mina (överlevande) vänner slåss om. Mulberry-väskorna vill jag begravas med. Avboka min tvättid nästa vecka och ät gärna upp den infrysta flygande jakob:en i översta frysfacket, den blev grymt god.

Kommentarer
Postat av: sunis

hörru, ska inte dina bloggläsare oxå få en del av kakan...



ps, är du klar med julklapparna redan? (kommer nämligen ihåg att förra året kunde du luta dig tillbaka för du var klar innan december eller nåt. hihi)

2009-11-03 @ 00:26:34
URL: http://sunis.blogg.se/
Postat av: ine

grymt inlägg. du tänker mina tankar.

2009-11-03 @ 20:58:17
URL: http://inemaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0