Och originellt nog bloggar hon om... Melodifestivalen.


Spontana tankar post-Melodifestival:

Tanke 1: Kan inte SVT anställa en komiker som programledare nästa år?

Tanke 2: Molly Sandén. EMD. Emilia. Måns Zelmerwhateverlöv. Amy Diamond. Agnes-jag-ville-vara-Beyoncé-men-blev-bara-be...ige. Och resten av Idol-och-tråk-packet. Jag tror jag aldrig varit mer övertygad om att barn inte borde ha någon form av makt i röstningssammanhang, utanför möjligen lokala högstadiets klassråd i frågor som huruvida grishinken ska återinföras eller ej. Jag kan bara tänka på den här -- barn har verkligen ingen känsla för kvalité.

Tanke 3: Till nästa års Melodifestival är mitt förslag att SVT inför en parallell röstomgång -- ett nummer per artist och varje röst som inkommer motsvaras av en minusröst. Jag -- och jag vet att jag inte är ensam -- skulle gladeligen betala 9,90 för att få kanalisera mina känslor för de artisterna som är lite mer sämst än de andra. Åt helvete med tv-licensen, här är lösningen på public service-finansieringen!


Kommentarer
Postat av: sunison

ang din första punkt: har för mig att hon är komiker. hennes grej är att överdriva. inget för mig heller. anställ morgan alling, björn gustafsson eller johan glas. Eller vad sägs om özz nugen?!



är inte det suuuperbra förslag? ^^

2009-03-15 @ 03:02:45
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Anna

Mjo, det är ju det de påstår att hon är, men jag vägrar tro på det. :P Filip och Fredrik hade jag gärna sett leda skiten! Jag tror de hade kunnat skaka om och få fart på schlagern rejält.

2009-03-15 @ 19:03:46
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: Jon

Men din idé om minusröster är jag säker på att Sverige - som första land dittills - hade fått en vinnare med ett negativt antal röster.



Där har du din omskakning du efterlyste ;)

Gäller det bara att få gehör ^^

2009-03-15 @ 19:19:33
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Lena

Nästa år kanske de inför en tävlig för att hitta rätt programledare till Melodifestivalen med flera deltävlingar... ;)

2009-03-15 @ 19:21:20
URL: http://ochlena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0