Där solen inte lyser.



Okej, okej, så det är lite 2008 eller till och med ohthehorror 2007 att bildblogga lustiga skyltar och felstavningar, men jag fick bara lov. Det obemannade solariet nere på Mora med stora jalusier i fönstrena där man aldrig ser folk, är nämligen ett av de ställen jag länge misstänkt är en täckverksamhet för något annat.

Varje gång jag passerar får jag liksom lite "trettiotvå skitiga, insmugglade människor i inlåsta i källaren med vardera fem ungar"-vibbar. Jag ser ett gäng mörkklädda [infoga valfri östeuropeisk folkgrupp] som gör upp knarkaffärer i rökig miljö och bryter armen av nån skrikande dealer som inte betalat i tid. Jag ser Gunvald Larsson storma in en mörk natt med dragen pistol och fladdande trenchcoat och sparka ner dörren. Men det är säkert bara min koffeinöverstimulerade fantasi. Det står ju på dörren, de är ju proffisionella gubevars.

Hur som helst tror jag förresten inte på solarier överhuvudtaget. För mycket smörgåsgrillkänsla. Som att man när som helst ska spricka och fyllningen rinna ut.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Ska vi leka Wallander och gå dit för lite inspektion?

2009-08-04 @ 10:33:46
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0