Och i nästa intervju berättar Britney Spears om devalveringen i Lettland.


Michael Jacksons kolavippande har utlöst en lavin av hyllningsprogram, Thriller-maraton på radion, minnesbilagor och terapimöjligheter på Aftonbladet Skriv till oss och berätta om din sorg. Naturligtvis skulle ju TV4 Nyhetsmorgon dra sitt strå till döde Wacko Jacko-stacken. Morgonen efter hans död hörde jag på jobbet med ett halvt öra hur de påannonserade en telefonintervju om detta och funderade vem de kunde tänkas ringa. Nä, jag väntade väl mig inte att Jacksons managers första prioritet var att plocka upp luren och prata med svenska TV4 Nyhetsmorgon, men åtminstone någon journalist som intervjuat honom på 70-talet eller som varit på samma fest (dock ej nödvändigtvis samtidigt). 

Men vem ringer de? Anna Book. Alltså jag skojar inte. De ringde Anna jävla Book. No offense mot henne nu, hon är säkert en jättetrevlig person, men vilken nöt knäckte den idén? Jag skulle liksom vilja se tankekedjan mellan 'Michael Jackson död' --> 'ringa Anna Book'. "Vad har Michael Jackson betytt för dig?" Umm... mycket. Han har ju gjort musik sen... typ 60-talet. "Vad är ditt starkaste minne av Michael Jackson?" *lång paus* Thriller... när han dansar i videon. Stor humor.

(Jag är så glad att jag aldrig blev journalist, annars hade jag nog fått lov att döda mig själv då och där av skam å mitt yrkes vägnar).

Kommentarer
Postat av: Ine

Ja visst är den fantastisk! (John)



Haha... ja, jag har också tänkt tanken angående yrkesval: journalist ett antal ggr. Think twice indeed. Skam var ordet!

2009-07-05 @ 17:15:07
URL: http://inemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0