Dagens Tankar 7/7 2009.


  • Alla mina matlagningsprojekt på jobbet hittills -- ugnspannkaka, panerad rödspätta med hollandaisesås, lasagnette -- har fått betyget sex nöjda gamlingar av sex möjliga. Undrar om det säger mer om mina matlagningsskills eller att även smaklökar åldras?
  • När jag använder tandtråd (ja, så mycket makt har min tandläkare över mig) blir jag alltid lite fundersam över hur hårt man ska trycka. Jag är rädd att bli en sådan där människa som man ser, ni vet, och tänker HERREGUD hon har tre centimeter långa tänder! bara för att inse att nej, det är inte tänderna som är abnormt långa, det är tandköttet som saknas.
  • ... finns det förresten ett svenskt verb för aktiviteten att använda tandtråd, motsvarane engelskans floss? Tandtrådande? Tandträdning?

Kommentarer
Postat av: Jon

Losstråda.

2009-07-13 @ 17:26:49
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0