Strange(rs) on a train.


Jag börjar se ett mönster. I varje SJ-vagn tycks finnas (och notera att detta är absolut minimum):

  • Någon som äter mandarin (möjligen apelsin) så att det stinker i hela vagnen.
  • Minimum ett (1) drygt barn som leker hur-länge-och-högt-kan-jag-skrika-och-bråka-innan-föräldrarna-säger-nej. (Ett lek vi övriga resenärer aldrig får veta hur den slutar, eftersom ordet aldrig under resan lämnar de för Super Nanny överkvalificerade kandidaternas mun).
  • En kille i hoodie som är så där astuff bara killar i nedre tonåren kan vara, med väldigt, väldigt dåligt isolerade hörlurar som delar med sig av sin musik till hela vagnen.
  • Ett kärlekspar som lever i tron att hur bra ett förhållande är står i direkt proportion till frekvensen offentligt kladdande.
  • En förvirrad pensionär, som ser så där konstant småorolig ut under hela resan och bryter ut i total panik när mobiltelefonen barnbarnen gav i julklapp råkar ringa.
  • En handfull otäckt, rakt-ut-i-luften rosselhostande människor.
  • En person som tror att den dåliga mobiltäckningen på tåget kan rådas bot på genom att prata högre.
  • Ytterligare ett par idioter som tar tio signaler på sig att fatta sambandet mellan att telefonen ringer och att man ska svara.
  • En grupp högljutt fnittrande tjejer i tretton-fjortisårsåldern med mjukisbyxor, Friis & Company-väskor (alternativt kopior av Friis & Company-väskor), korta fuljackor med ludd och färgglada SonyEricsson-telefoner som visar bilder och filmklipp för varandra från senaste festen där de drack massor av cider och öl med coola EPA-burna grabbgänget.
  • En blondin som ockuperar eluttaget det första hon gör (fast hon kanske egentligen inte behöver, men bara så ingen annan ska ta det sen), för att sitta och knappra på sin laptop under hela resan och människoförakta sina motresenärer.

SJ, SJ, gamle vän, om 2,5 veckor ses vi igen...


Kommentarer
Postat av: shine

jag är #4 (ibland) men oftast den tysta, sammanbitna, smått oroliga tjejen som ockuperar 2 (!!!) platser. Sitter ibland med hörlurarna i öronen med mp3:n avstängd så jag INTE ska missa "min" hållplats.



Samma visa varje gång jag åker till uppsala... Hm... vad är du för sort? :)

2009-01-07 @ 08:43:45
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: shine

juste, jag prasslar högt och ljudligt med mina godispapper också... hehe.

2009-01-07 @ 08:45:08
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: J

Så jäla huvet på spiken du...

Förr brukade jag tro att SJ-vagnar samlade ihop sveriges värsta avskum varje gång man skulle åka. Sen insåg jag att det ju egentligen bara är ett exakt tvärsnitt av den svenska befolkningen. Såna är vi.



Jag mår illa

2009-01-07 @ 12:25:52
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Ine

Jag har åkt tåg i dag!



Förresten. Brukar det förekomma fyllon på tåg? Jag var med om det. Jag var även med om att jag och fyllona hade en liten Beatles konsert, vilket säkerligen uppskattades av övriga resenärer.



Gott nytt år, om jag inte sagt det!

2009-01-07 @ 13:08:27
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: Emilie

Den där blondinen med laptopen är det du? ;) ;)

2009-01-07 @ 19:12:05
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: Morgan

Och vem är du? Det är ju en självklar fråga du "glömde" att besvara. Någon i mängden som sitter på en av de 74 stolarna? Jag hoppas du tyckte frågan var för obekväm att svara? Du kanske har en hemlig spännande personlighet på tåget du inte vill avslöja. ;)

2009-01-07 @ 21:35:44
Postat av: Maria

haha.. :D Det är ju exakt sådär det är, alltid! och det är alltid lika underhållande! :P fortsatt gott nytt år förresten! :)

2009-01-08 @ 13:29:09
Postat av: Jon

Nu känner jag helt spontant för att elda upp ett tåg.

Fölk!



...Jag är garanterat nummer fem. Känns närmast liksom.

2009-01-08 @ 17:55:00
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Lena

Och vem är "MORGAN"? Förhoppningsvis bara någon idiot som ramlat in via "Senast uppdaterat"-sidorna och inte någon som du faktiskt umgås med, för det vore bara för sorgligt.



Hur är det nu, Anna, fördomar är väl inte fördomar om... ;)

2009-01-08 @ 19:40:36
URL: http://ochlena.blogg.se/
Postat av: Lena

Och vem är "MORGAN"? Förhoppningsvis bara någon idiot som ramlat in via "Senast uppdaterat"-sidorna och inte någon som du faktiskt umgås med, för det vore bara för sorgligt.



Hur är det nu, Anna, fördomar är väl inte fördomar om... ;)

2009-01-08 @ 19:42:03
URL: http://ochlena.blogg.se/
Postat av: Lena

Och vem är "MORGAN"? Förhoppningsvis bara någon idiot som ramlat in via "Senast uppdaterat"-sidorna och inte någon som du faktiskt umgås med, för det vore bara för sorgligt.



Hur är det nu, Anna, fördomar är väl inte fördomar om... ;)

2009-01-08 @ 19:43:01
URL: http://ochlena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0