Dagens Tankar 21/4 2009.


  • Är jag den enda som, när jag åker tåg, betraktar alla medresenärer som potentiella tjuvar som kommer stjäla min resväska från den allmänna bagagedumpningshyllan?
  • Finns det någon systematik i reklamen på Spotify? Ibland tycker jag att jag kan lyssna en hel dag utan reklamavbrott och ibland står de som spön i backen.
  • Vad vill de när de i biofilmsreklam presenterar filmen med orden "Endast på bio"? Som i motsats till vad? På internet ligger skiten säkerligen sedan ett par månader tillbaka (vilket säkerligen inte avses men ändå) och på dvd kommer den om ~ ett halvår. Så vaddå endast på bio?

Kommentarer
Postat av: J

1. Nix.

2. Om man ser till att byta låt innan den har tagit slut, tex med 3 sek kvar, så kommer det nästan aldrig reklam =)

3. Det är en marknadsföringstaktik då det får filmen att verka mer exklusiv. Folk vill hellre ha något som är svårt att få tag på (endast just nu för utvald skara typ). Funkar bäst på barn som inte lärt sig det, och därför kör tex disney stenhårt påt. Även andra gör det, för vid reklamtillfället går den ju endast på bio.

2009-04-21 @ 14:48:02
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

haha, har själv funderat på reklamerna på spotify idag, speciellt när de gjorde reklam för nån ny triller/skräckfilm som skulle gå på bio. allt man hör är lite läskiga ljud... ska det få en att vilja se filmen? miss :P



and btw så kollar jag alltid folk som går av tågen så min väska bor kvar ^^,

2009-04-21 @ 18:50:03
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: A

Elva år gammal kände jag mig tvungen att att gå på Toy Story 2 efter som reklamen sa "kommer endast på bio!". Filmen var dålig och när den ett halvår senare släpptes på VHS(!) så minns jag att jag ville stämma Disney för falsk marknadsförning.

2009-04-22 @ 00:01:05
URL: http://severerectalbleeding.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0