Ordtrötthet.


Ord, ord, ord. Överallt! Inlämningsuppgifter, tentaplugg, tenta, individuell uppgift, 20-sidors PM, nya inlämningsuppgifter, tentaplugg, individuell uppgift, tenta, 10-sidors PM, PowerPoint-presentation, skriftlig och muntlig opponering. Jag är så fullständigt urless på att läsa och skriva, formulera mig, följa skrivregler, syfte-metod-teori-empiri-analys-slutsats, bah! Läslusten är lika med noll, böckerna i min bokhylla står helt orörda, med undantag för a) fotoalbumen (betraktande av gamla tiders förnedring är ett säkert partytrick) och b) kurslitteraturen som sålts och köpts ny. Jag älskar er, ord, men jag har tröttnat på er.

Med bakgrund till detta kommer jag nu berätta att nästa delkurs som börjar på måndag är "verksamhetens ekonomi" och jag ser fram emot det! Tamejtusan, jag ser fram emot att få räkna. Det kan inte ha hänt sedan... öh... aldrig? Förhoppningsvis har vi nån praktiskt nytta av det här också, bortom betygsaspekten. Kursboken har ett avsnitt som är enbart dedikerat till dubbel bokföring. Bara en sådan sak.

Infogar en bild på kludd från föreläsningssalens bänkar i ett lamt försök att legitimera inlägget. Hahahasse Aro.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Åh den där hade jag glömt... Hasse Aro :)

2008-10-30 @ 16:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0