If we just loved lotion...


Näe, det här har inte förvandlats till citatbloggen. Däremot har jag på ett par dagar läst ett par hundra sidor och skrivit sisådär en fyrtio sidor själv om organisering och organisation, så mina ord har liksom temporärt tatt slut. På tåget ner till Uppsala igår (vilket i vanlig ordning var en praktuppvisning i avvikande mänskligt beteende, mer om det senare) underhölls jag av det senaste Grey's-avsnittet. En scen var särskilt träffande och jag vet att åtminstone ett par av er som läser det här kommer förstå vad jag menar. Enjoy medan jag dyker ner en stund i organisationens grunder.



(Scenen är att de trötta och stressade aspirerande kirurg-doktorerna har hittat hud-avdelningen, en total oas på sjukhuset där frid och lugn och ro råder).

- "What are you doing?"

- "Cristina found this magical world where doctors are happy and patients are pleasant and no one is screaming or stealing surgeries from each other. Everyone just rubs lotion on each other... all day long."

- "You don't want to be dermatologists. Dermatologists apply lotion for a living!"

- "Yeah! That's the point. They're empty inside, completely devoid of all bloodlust. God, they don't need to fight for anything! They don't want to cut anyone open. They just... love lotion! Do you know how much easier our lives would be if we just loved lotion?"


Kommentarer
Postat av: J

Haha skönt citat ju =)

Träffande nog så vet jag exakt, precis på pricken vad du menar ^^

2008-10-20 @ 15:18:40
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0