Bloggkoll på läget.


Bloggkoll.se. Någonstans inom mig finns det en liten, liten röst som gör motstånd mot att så att säga samla alla bloggar under en och samma sida och kolla alla nya inlägg på en gång. Det känns lite... ja, som att fuska. Som att ta sporten ur bloggläsandet, perhaps. Min teori är att rösten som säger det föddes någon gång när jag hade betydligt mer tid och betydligt färre bloggar att följa.

För nu när jag börjat registrera bloggar på bloggkoll-eller-blog-lovin-eller-vem-vet-vad-sidan-faktiskt-heter, ja, då känns det konstigt att jag någonsin levt ett liv utan att ha örnkoll på allas bloggförehavanden. Kontrollfreaket och snokmostern i mig applåderar i kapp. Enda problemet är att jag blir lite vilsen när jag klarar av min bloggscoutning på två minuter och det är ju faktiskt inte ens ett problem. Med all den tid det sparar in kan jag säkert forska fram ett aids-vaccin, tentaplugga mig till full pott eller lära mig spela på Expert-nivån på Guitar Hero. Sannolikt det sistnämnda då.

Så nu har jag alltså koll på bloggarna. Återstår bara att skaffa sig koll på resten.

Kommentarer
Postat av: J

Gott så, jag baktalar alltid bloggkoll men kör det i smyg..

2008-12-01 @ 08:57:21
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Jon

Jag tycker att mina funderar tio bloggar som jag føljer ær en hel dags jobb!



Med datorn så førsvann all min fritid liksom!

^

2008-12-02 @ 15:53:20
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0