Vad är grejen med att kunna skriva med båda händer?


När jag gick i 2:an på lågstadiet minns jag att en klasskompis skulle skriva något på svarta tavlan (eftersom det här var the age before whiteboard) och fröken fick upptäckte att han kunde skriva i princip lika bra med både höger och vänster hand. Tydligt imponerad gjorde fröken ett nummer av det hela och sa något i stil med att det var något han måste träna och hålla vid liv.  


Och nu cirka 13 år senare undrar jag: varför i hela friden? Vilka otroliga fördelar i livet får man om man är skrivkunnig med både höger och vänster hand? Nu är jag bara en simpel högerhänt-are som uttalar mig, men jag har svårt att tänka ut storheten i denna förmåga annat än att kanske slippa omaket att byta hand vid autografsignering ifall man skulle råka hålla något i skrivhanden.


Inte ens i nöjessammanhang känns ju talangen särskilt het. Jag menar, jämfört med att t.ex. dra en kondom genom näsan är det ett rätt lamt partytrick. "Woho, kolla här, jag kan skriva nästan exakt samma sak med vänster hand som med höger". Knappast något man blir kung i baren med.


Eller borde jag se bortom gåvan i sig, se den som ett tecken på att man förväntas uträtta stora saker i livet? Är det en sådan här grej "Vad har Fantomen, Harry Potter och Bamse gemensamt? Alla kunde skriva med båda händer".


Livet. Fullt av mysterier.


Kommentarer
Postat av: Hanna

kung i baren eller inte. eftersom jag har erfarenhet av att ha högerarmen gipsad så kan jag intyga att de skulle vara bra i de fallet,.. men hur ofta bryter man armen liksom?

2008-05-23 @ 15:06:25
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

vid 3kant vore hon helt klart användbar. nej usch, vad säger jag. måste vara min kondomuppgift som går mig in i skallen. sofia (plastsak) tyckte förövrigt att snigel på ögat var så nittiotal, hon tipsade om klamydia i ögat istället, och det lät ju lite kul! ^^,



det var nått mer jag tänkte skriva med det försvann.

2008-05-23 @ 15:11:54
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: Shine

Ja... talang på tv4 kanske är något för honom??? XD



(svar) Sålde du din nintendo 64?! WHAAAT?! Hmm... har du några spel kanske... är ute efter dem. :)



Åh, jag har provat spela Mario Kart på Wii. Helt fucking underbart! Det var gryyyyymt kul med "ratt". :D Fast dyrt som faen... :/

2008-05-23 @ 22:19:34
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: johanna

hahaha kommer oxå ihåg händelsen! samt hur exremt avundsjuk jag vart (vaddå uppmärksamhetskåt?) :P och det var ett hårt slag när jag insåg att jag aldrig skulle bli lika skillad att skriva med vänster som med höger hand. snacka om traumatisk upplevelse!! =)

2008-05-26 @ 21:07:54
URL: http://ergosum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0