Du är vad du äter.


Efter nio timmars skolarbete räcker energin precis till att inta horisontellt läge i soffan och döda lite hjärnceller framför tv:n. Du är vad du äter går på och jag hånskrattar hjärtligt i takt med att Anna Skipper radar upp böngroddar och indiska linfrön. Hela programmet är ju tamejtusan humor.


Deltagarna ska äta "levande föda" (vilket tydligen inte innebär en diet med små harmlösa djur utan skumma grönsaker som inte hettats upp mer än 45 grader); det springs på syra-barer och röksug ska botas genom att knacka sig i pannan. Nu har jag aldrig upplevt något röksug, men om det är något i stil med chokladsug vet jag vems panna en sådan uppmaning skulle få mig att knacka och det är inte min egen. 


Kommentarer
Postat av: Emilie

Det är därför människor blir kannibaler.. De tänker "Åh, vilken snygg, trevlig och smart människa. Så vill jag vara"..

Programmets budskap har liksom .. misstolkats?

2008-05-15 @ 21:50:12
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha. visst är de komiskt. Men jag tycker faktiskt att de är lite bra också. Man börjar fundera på vad hon skulle slänga ur mitt kylskåp. de värsta är kanske att jag skulle bli överlycklig om kanal 3 skulle vilja betala exotiska frukter åt mig att äta under 8 veckor.
Kram

2008-05-16 @ 22:38:21
URL: http://frokendesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0