Tillbaka på fastlandet.


image132

Det blev en lyckad kryssning. Mycket skratt och skoj på en alldeles lagom nivå, åtminstone för oss fyra tjejer i hytt 2039. Halvtrist buffémat, gratisvin med päronsaft/diskmedelsmak, rökiga dansgolv med Hits of the 90's remixer, medelålders män som lurkade i dunkla hörn av baren och överallt stenåldersmänniskor som blev allt mer lättklädda ju äldre natten blev. (Tigerklänningen, med assistans av säkerhetsnålar, stod mig bi hela natten, tack för alla komplimanger).  

Vissa var feeling no pain redan innan buffén startade och åtminstone fem personer fick åtnjuta ett privilegium som vi andra inte fick -- att kliva iland på Åbo. "Avsatta" är tydligen den korrekta termen. Man får ju hoppas att det verkligen går flyg därifrån, annars kan det nog lätt bli långtråkigt att fördriva de kommande fem åren innan banningen från Viking Line går ut. I övrigt är det nog en och annan som kommer sitta tillsammans med Herr Ågren i morgon på Facebook och spåra sin aktiviteter.

Själv tar jag nog inte med mig några synder med mig hem som jag inte hade när jag for, det räcker ändå. I morgon bär det av mot Mora för första gången sedan jag flyttade och helt utan ironi kan jag säga att jag verkligen ser fram emot det. Föräldrar, vänner, stan -- det ska bli grymt skoj. Mot resväskan!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Välkommen hem x 2 ;)

2008-03-07 @ 08:27:08
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: .Westerdahl

svar: härligt att se att det är nån som är född med humor! hha ^^,

2008-03-07 @ 09:31:49
URL: http://westerdahl.blogg.se
Postat av: Anno0o

hahaha :D

2008-03-07 @ 16:38:58
URL: http://mizzsunshine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0