Test: Synsam vs. LensOn


Bara för att jag har lust kommer här nedan en kort jämförelse av två linsförsäljare, Synsam och webbaserade LensOn, skrivet med den härligt rebelliska känslan av att ha överlistat systemet.

--

SYNSAM
Leveranstid
: 4-5 dagar.
Pris (Air Optics, 6 månadslinser): 425 kr/ask.
Rabatt: Skojar ni? Vi snackar Synsam.
Medföljande presenter eller liknande: Räknas stämpel i bonuskortet som med lite tur ger utdelning innan pensionsålder?

LENSON
Leveranstid: 1-2 dagar.
Pris (Air Optics, 6 månadslinser): 289 kr/ask.
Rabatt: 50 kronor välkomstrabatt.
Medföljande presenter eller liknande: Två flaskor (360 + 360 ml) gratis linsvätska.

SLUTSATS: Överflödig.

--

(Om någon från Synsam läser detta och vill bättra på sitt rykte finns mina kontaktuppgifter i er databas. Allt har ett pris och, säg, ett par nya glasögon kan göra susen för att en tjurig bloggare ska se över sina inlägg).


Kommentarer
Postat av: Jon

"Men tänk på de stackars kineserna som bara jobbar och jobbar..."
Går nog att tillämpa på Lenson :D:D

Haha fri tolkning råder ;)

2008-03-17 @ 21:08:07
Postat av: Hanna

Jo, jag håller med dig, mannen med stort M. Så jävla het ^^, haha. är han gift tro? På tal om skolk så lutar de absolut åt de, men vi får se hur de är med de dåliga samvetet framåt tisdag ^^,
Stockholm, förhoppningsvis finns de en plats på beckmans designskola till mig i höst. så jag hoppas på storstan. Just nu letar jag boende viket verkar vara svårare än de mesta iaf om man ska leva på studiebidrag oc inte klarar en hyra på 8000 i månaden. Men men de löser sig säker. om du har kontakter i stockholm så kan du ju säga till, haha ^^, kram kram

2008-03-17 @ 21:46:24
URL: http://frokendesign.blogg.se
Postat av: johanna

haha ja det är rätt, överge de gnidna jävlarna och lämna dem åt sitt öde! så får vi se sen hur de klarar sej med sina dyra linser och inga kunder =)
ja jag vet itne riktigt hur länge det blir, annat än att det är alldeles för länge.. skulle tippa på att det blir typ mitten av juni nån gång. finns inte i min tankevärld att jag inte skulle vara hemma till midsommar iaf!

2008-03-19 @ 14:28:41
URL: http://ergosum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0