Melodifestivalfinal.


Deltävlingarna har pågått sedan midsommar och ikväll kommer svenska folket äntligen få veta vilket musikaliskt mästerverk som får representera vårt land i en tävling med den yttersta toppkvalitémusiken Europa har att erbjuda; en tävling där vi kommer se oss besegrade av någon av de där oärliga öststatsländerna som förstör tävlingen genom att rösta på varandra, medan vi utbyter 12-poängare med Norge, Finland och Danmark.


Man kan undra varför Melodifestivalen är så viktig för svenska folket. Är det för att vi, lilla Sverige, en gång var framgångsrika inom det? Är det för att vintrarna är kalla och långa och gode gud, ge oss något att göra om kvällarna? Eller är det ett resultat av vårt ständiga sökande efter något att enas kring och finna gemenskap i, sedan gruppaktiviteter som häxeldningen upphörde och galgbackarna lade ned sin verksamhet?


Själv greppar jag varje chans jag får att utöva cynism över hela spektaklet, vilket av somliga misstas för att jag ogillar det. Fel! Hur kan man ogilla något som aldrig upphör att sätta nya lågvattenmärken ("Fotfetischist vill ha bild på Bengtzings fot") och så patetiskt tacksamt ber om sågning efter sågning?


Min lördagkväll kommer tillbringas med tacos och tjejkompisar framför tv:n. Formen är på topp och jag är laddad redan nu. Åh Melodifestivalen, come to mama.


Kommentarer
Postat av: Emilie

fel låt vann.

Jag går och lägger mej men inget slår din uppblåsbara madrass i köket:P

2008-03-15 @ 23:17:54
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: .Westerdahl

hahahaha ! ja det ser fan ut som det! hahaha ^^,

2008-03-16 @ 12:05:47
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: Hanna

de är bara att slå till då.. eller att först hitta en rik festman och sen hota med att säga nej till giftemålet om du inte först får hela kollektionen. Jag blir hemma en mkt kort tid i påsk. kommer på omsdag kväll och åker till fjällen fredag morgon. Sen kommer vi från fjällen på tisdagen och då måste jag direkt ner till örebro. (om jag inte bestämmer mig för att skolka resten av veckan, vilket just nu är de mest lockande valet. Och om jag gör de så hör jag av mig)Kram kram

2008-03-16 @ 12:46:10
URL: http://frokendesign.blogg.se
Postat av: Fia

Melodifestivalen i all ära... hur många procent har kollat på den för musikens skull? Jag vet att en ganska hög procent har suttit framför tvn och bara väntat på pausen, så den blonda 22 åringen vid namn Björn Gustavsson kan kiva upp i rampljuset och göra entre. Det är ju han som gjort medlodifstivalen värdig att släga en blick på.
Men från underhållingen till själva musiken, Snälla någon va? Carola VA? visst hon vann när hon var 15 men vad ärhon nu 50? så kan man inte bara inse sitt bästa och göra något annat.
Sen har vi då vinnare Charlotte åh my god.. vad har kvinnan gjort hon hade lämmnat kurvorna hemma och bytt ut klänningen mot en silvrig rymddräkt. herregud vad bitter jag låter... men i all ära?

2008-03-16 @ 20:42:13
Postat av: Fia

Melodifestivalen i all ära... hur många procent har kollat på den för musikens skull? Jag vet att en ganska hög procent har suttit framför tvn och bara väntat på pausen, så den blonda 22 åringen vid namn Björn Gustavsson kan kiva upp i rampljuset och göra entre. Det är ju han som gjort medlodifstivalen värdig att släga en blick på.
Men från underhållingen till själva musiken, Snälla någon va? Carola VA? visst hon vann när hon var 15 men vad ärhon nu 50? så kan man inte bara inse sitt bästa och göra något annat.
Sen har vi då vinnare Charlotte åh my god.. vad har kvinnan gjort hon hade lämmnat kurvorna hemma och bytt ut klänningen mot en silvrig rymddräkt. herregud vad bitter jag låter... men i all ära?

2008-03-16 @ 20:42:26
Postat av: Fia

Melodifestivalen i all ära... hur många procent har kollat på den för musikens skull? Jag vet att en ganska hög procent har suttit framför tvn och bara väntat på pausen, så den blonda 22 åringen vid namn Björn Gustavsson kan kiva upp i rampljuset och göra entre. Det är ju han som gjort medlodifstivalen värdig att släga en blick på.
Men från underhållingen till själva musiken, Snälla någon va? Carola VA? visst hon vann när hon var 15 men vad ärhon nu 50? så kan man inte bara inse sitt bästa och göra något annat.
Sen har vi då vinnare Charlotte åh my god.. vad har kvinnan gjort hon hade lämmnat kurvorna hemma och bytt ut klänningen mot en silvrig rymddräkt. herregud vad bitter jag låter... men i all ära?

2008-03-16 @ 20:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0