Framtidsplaner.


image126
Bildkälla

Istället för att leta information om Saab som transnationellt företag har jag under morgonen utövat självdestruktivt beteende genom att surfa runt på Ben & Jerry's hemsida. Totalt mot bättre vetande. Nu sitter jag här i ett hörn av Ekonomikum med ett glassug i storleksklassen XXL. Bad, bad, bad.

På hemsidan finns en funktion som kallas Flavour Generator, där man kan mixa sina egna glassar och, om man känner för det, döpa mixen och skicka in till Ben & Jerry. Det fick mig, förutom att praktiskt taget dregla på tangentbordet, att börja fundera. Man kanske borde börja tillverka glass? Ben och Jerry startade sin tillverkning av glass i en gammal bensinmack i slutet av 1970-talet efter att ha gått en brevkurs i glasstillverkning.

Minus kunskap, vilket borde vara det lättaste att skaffa sig (hursvårtkandetvara?), har jag passionen. Jag tror på glass som välgörande för mänskligheten och dess healande verkan. Ben & Jerry's är gott men sååå komplicerade är inte deras smakkombinationer. Det går alltid att ha gräddigare glass, mer choklad och större kakdegsbitar. Dessutom är jag rätt säker på att jag har en person som kan bli min perfekta Jerry. Anna & Lena's ligger faktiskt rätt bra i munnen...

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, rolig idé. Tycker du ska satsa på det.

2008-03-03 @ 12:08:38
URL: http://hittaida.blogg.se
Postat av: Lena

Fan, nu blev ju jag ocksa sugen pa glass!

2008-03-03 @ 13:26:36
URL: http://ochlena.blogg.se
Postat av: Ine

Inte för att vara pessimistisk på något sätt, men... Har hört på radion typ 20 gånger i dag att "de som studerar för att skaffa jobb bör inte satsa på ekonomiutbildning..." Typ så. Löjligt, ja. Men. Tydligen ett väldigt överskott på ekonomer.

Lite roligt att du just i dag, efter att denna information ältats i mina öron mest hela morgonen, överväger att byta karriär. Kanske inte helt osmart, ändå!

Go for it girl! ;-)

PS: Jag tror att de som är tillräckligt lämpade får jobb, oavsett hur hård konkurrensen är. Det finns ju alltid möjligheter. DS.

2008-03-03 @ 14:11:37
URL: http://inemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0