Att komma hem, typ.


Bli ompysslad och bortskämd.
Att äta annan mat än min egen, mat dessutom tillagad av min favoritkock i hela världen (om du trodde jag glömt hummern du nämnde för någon månad sedan har du fel, fel, fel käre far).

Gå på stan en vända och ta en fika på Kaffestugan.

Ta många, långa, bubbliga bad.
Åka ut i skogen med systemkameran och fotografera lite riktig natur.

Ta igen de senaste månaderna med min gosiga kattfröken. 

Återse gamla kändisar och kanske fira någon som fyllt 21...?


Ja, ni hör själva. Förväntningarna är skyhöga när jag lämnar hemma i Uppsala för att för första gången sedan flytten åka hem till Mora. Här nere strålar f ö solen och termometern visar 14 grader (!), men det är la bara att pälsa på sig Michelin-gummajackan, slänga UppsalaEkonomerna-väskan över axeln, ta ett fast tag om resväska och skohylla och fearlessly ge sig av med tåget norrut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0