Trendspaning i mineralvatten-världen.


En av de saker som just nu gör sig särskilt bra på bloggbilder är tydligen mineralvattnet Pellegrino. Pellegrino är, som jag förstått det utan att smakat, da shit när mineralvatten ska inmundigas och nu när bloggerskorna fått upp ögonen för drycken spår jag den samma framtid som latten och fruktsalladen. På hemsidan uppges det att "S. Pellegrino är ett välkänt internationellt varumärke för att ha det mineralvatten som serveras på de finaste restaurangerna världen över", vilket verkligen fucking ante mig. Det är föga förvånande ett skolboksexempel på vardagslyx vi har att göra med.

I brist på egen smakupplevelse, associerar jag omedelbart namnet "Pellegrino" till den tecknade seriekaraktären Pellefant. Minns ni honom? Den blå elefanten, det troligen främligsfientliga Lakritstrollet och den lilla musen som senare recyclades som Husmusen i Bamse. Undrar just vad som hände med dem?


Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0