Universitetet för Dummies, utg. år 2008.


Tomorrow it's första skoldagen och jag har just insett att mitt antagningsbesked är lost, vilket inte skulle vara ett problem om jag inte läst i den utskickade bruksanvisningen till studentlivet att det behövs för att registrera sig på nationen. Detta måste jag i sin tur göra för att kunna registrera mig vid institutionen, något jag bombsäkert svarat att jag redan gjort om någon frågat. Där ser man. Dessutom måste man skaffa kårleg för att få skriva tenta och dessutom registrera sig för att få plats på tentan senast 12 dagar innan, och min första är tydligen 6:e februari.

Dessutom är jag rätt säker på att något i det föregående stycket också är avgörande för att jag ska kunna skicka in min studieförsäkran till CSN och inleda min livslånga skuld till staten. Kort sagt är förvirringen omfattande och det enda jag egentligen förstår är att det inte är bra att antagningsbeskedet är borta, inte bra alls. Klädplanerna jag lagt inför i morgon är det bara att glömma; urringning kan faktiskt vara min enda chans att överhuvudtaget bli insläppt på Ekonomikum.

En liten tröst är åtminstone att jag idag fick bevisat att solen kan skina också över Uppsala. Jag känner mig själv och tog därför en bild av det, att ha och plocka fram när jag börjar tvivla.

image91

Kommentarer
Postat av: Emilie

Välkommen ;) ;)

Det där med att studieförsäkra är alldeles för lätt i dagens samhälle :P Gå bara in på dina sidor på csn och fyll i en ruta ( men fyll i rätt. Annars har du snart 37000 kr som inte är dina egenligen på ditt konto).. Jag och csn kommer ganska bra överens. Imorgon får jag mina pengar. WOIIIE

2008-01-20 @ 23:31:11
URL: http://solbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0