Torsdag 10/1 2008.


Dagens visdomsord:
Småvuxna skola icke bära långa skjortor, ty de kan då lätt misstas för doktorer.


Uppsala skulle inte ta skada av lite mer växthuseffekt, jag säger bara det. Burr! Tack och lov för tjocka, otympliga vinterjackor. Under min stadsvandring idag började jag överväga att hitta en ny studieort, säg, söder om Marocko, när jag plötsligt upptäckte någonting -- Någonting Stort. Alla utseendemässigt begåvade och välklädda killar -- det är i Uppsala de finns, och de finns i mängder.

Fascinerad kunde jag om och om igen höra den lilla rösten i mitt huvud som låter misstänkt likt Samanthas från SATC ropa ding ding ding jackpot! Och jag vet, jag vet. En fjärdedel är gay, hälften har flickvänner och x procent är wacko, kriminellt belastade eller lider av något annat man inte gärna vill komma i kontakt med. Men eftersom varje procent motsvaras av en så stor andel individer vill jag påstå att utsikterna för framtida god jaktlycka trots allt är strålande.

Vi rör oss vidare från ämnena som inte är helt okej att blogga om man vill framstå som En Seriös Person till övriga nyheter: Jag har ätit årets första semla och den var god. På egen hand har jag skruvat ihop mitt diskställ och uppmuntrad av att den inte kollapsat än har jag börjat snegla mot Malm-byrån, fast rösten i mitt huvud som låter misstänkt likt mammas avråder mig. Till middag blir det antingen tomatsoppa eller thaisoppa, jag har inte bestämt mig. Och nu ska jag hoppa i mjukisbyxorna, dricka en kopp svartvinbärssaft-Panodil och titta på Breakfast at Tiffany's.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vafan, Anna, kom igen! Marsch pannkaka! Attack! Pa Malm-byran bara! Jag menar, hursvartkandetva!

Inte speciellt svart kan jag tala om! Upprorande! Utropstecken! Fegis :P

2008-01-11 @ 11:01:41
URL: http://ochlena.blogg.se
Postat av: Anna

Jag bytte om till mina oömmaste kläder, svalde en dubbel dos Esberitox, släpade fram lådan med pappas verktyg som jag inte kan tilltala med namn, kavlade upp ärmarna, tog ett djupt andetag...

... och konstaterade att Malm-fan ligger upp och ned, väger 80 kilo och en vändning kräver en biffig muskel-granne som jag ännu inte hittat i min trappuppgång. Så jag slängde skruvmejseln, svor över den korkade idén att leverera omonterade möbler och började se om serien "Boston Public" istället.

2008-01-11 @ 12:07:17
URL: http://annasord.blogg.se
Postat av: kristin

semlor redan?! :O

2008-01-14 @ 17:29:33
Postat av: Anna

But it's always semmel-season, dear. ;)

2008-01-15 @ 01:03:07
URL: http://annasord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0