Tisdag 29/1 (och jag orkar fortfarande inte hitta på rubriker)


Om någon uppfattat min periodvisa bloggfrånvaro som ett resultat av slackertillvaro är denne dearly mistaken. Schemat ser så förföriskt lovande ut -- en föreläsning mellan 10-12, niemas problemas -- men så fort man hamnar i verkligheten hoppar alla Saker Som Ska Göras fram från sitt bakhåll. Dagen inleddes med en snustorr föreläsning på cirka fyra timmar (och på kuppen upptäckte jag att min klocka går fel; enligt den varade den bara två timmar).

Därefter bar det av ner på stan för att träffa söta mormor och luncha på något anrikt ställe nära Fyrisån som jag hört någonstans var ett ombyggt badhus, men det kan också varit ett missförstånd med tavlan av Fontana di Trevi. Jättegott i alla fall och mycket mat (mental note: handväska + plastpåse = middag). Mormor som är den piggaste 81-åring jag träffat, alla kategorier, gjorde inte bara en insats för studentens fortlevnad genom lunchbjudning utan hade också förberett en massiv matlåda fläskkarré, grönsaker och ärtor. Me likey.

Ett par timmars grupparbete och en semi-veckohandling senare kom morfar in med mormors gamla cykel, numera min. (Hur han fått in den i bilen trotsar åtminstone ett par av fysikens lagar). Cykeln, som för övrigt får ett ansiktslyft -- eller möjligen höftledsoperation -- as we speak, är i alla fall en röd skönhet som inte ser ut för sina trettio (!) år. Bilder kommer oundvikligen framöver, jag är redan förälskad.

Hög tid nu att börja jobba på målet att bli smartare innan kvällen är över. The travels of a t-shirt in the global economy, här kommer jag.


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket!
Jag har redan en fråga till; tog det lång tid från det att du skickade in dina papper tills dess att du hade hittat 'din' familj? Pratade du med många innan du tyckte att det kändes rätt? :)

2008-01-29 @ 23:56:38
URL: http://mwereen.tjejsajten.se
Postat av: johanna

grattis, du har joinat klubben "cyklister i uppsala"..behöver garanterat aldrig känna dej ensam iaf när du trampar runt! =)

2008-01-30 @ 14:37:08
URL: http://ergosum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0