Söndag 27/1 2008.


Riktigt rolig kväll igår på V-Dala nation. Bra uppslutning av vår nollningsgrupp, det är så kul nu när man börjar känna igen folk, och de karaktäristiska marsian-antennerna är otroligt hjälpsamma. Jag har insett nu vilken genial idé det är att ha tema för nollningen. Kvällens stämningshöjare var när vår grupp utnämndes till segrare av dagens olympiad, vilket jag misstänker kan ha en viss koppling till att en kille lyckades bryta armen och halva örat när han var skottkärra i gå-skottkärra-grenen... aj.

Cykel börjar kännas allt mer angeläget att skaffa, "vinter" är ju knappast någon hållbar ursäkt här söderut. Jag var runt i fredags hos lite olika cykelhandlare och upptäckte till min oändliga förvåning att de praktiskt taget inte handlar med begagnade cyklar. (En ny är bara att glömma, det skulle förmodligen klassas som brottsprovokation). Inte heller på Blocket verkar det finnas någon större cykelmarknad. Så nu klurar jag på hur jag ska få hit mormors gamla cykel med morfars dragkrokslösa S60. Jag vet inte, att be henne cykla 3.5 mil in känns inte riktigt rättvist mot en nästan-82-åring...?

Solen skiner skönt nog över Uppsala idag och jag har ett par hundra sidor om t-shirtproduktion att ta mig igenom or else... Tack kära, snälla, rara, gode gud för kaffe.


image95

Kommentarer
Postat av: iRiC

locka med kaffe och kakor, då blir 82åringar som galna!

2008-01-27 @ 13:10:14
URL: http://iric.blogg.se
Postat av: Hanna

Låter som en rolig kväll ^^, fast ... du var ju trots allt inte på grönan! slut på pengar på mobilen. men allt är bra med mig! vi får höras av nån dag framöver ^^, kram kram!

2008-01-27 @ 18:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0