Helgen som varit.


Under 48 intensiva timmar har pappa och jag inhandlat och monterat:
- Säng
- Byrå
- Bokhyllor x3
- Skrivbord
- Hurts
- Soffa
- Soffbord
- Gardinstänger.

Därtill har det skruvats upp och ner hyllor, flyttats lampor, smidits gardinplaner, spacklats och packats upp cirka 15 flyttkartonger. Tiden däremellan har ungefär räckt till att dricka kaffe och sova, knappt. Men både pappa och jag anser oss ha klarat det hela med bravur, även om det förstås är en bra bit kvar till de där Efter-bilderna. Inte utan stolthet kan jag meddela att jag egenhändigt monterade alla tre bokhyllor och åtminstone halva byrån. Nu väntar vi bara på att Martin Timells uppsägningstid ska gå ut så jag kan ta över.

Jag blir hemma ett par dagar nu tills jag åker ner "för gott" till Uppsala. Gulp. Innan dess har jag en rad skojiga grejer att ta itu med, bland annat att beställa kurslitteratur till en kostnad av ett mindre afrikanskt lands BNP, beställa bredband (har hittills surfat på förra ägarinnans), leta/sy gardiner, beställa fast telefoni, byta el-leverantör  och packa, packa, packa ännu mer. (Fråga inte mig vart alla grejer kommer ifrån). Anywho, jag vet att ni törstar efter bilder och hur motvillig jag än är mot att visa upp ofärdiga skapelser finns det en chans att jag slänger upp lite foton här framöver... kanske.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag är också där .. det där med att beställa kurslitteratur för x antal tusen. Samma visa varje kurs. Minsann. Urk

2008-01-13 @ 23:36:33
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Emilie

Jag har redan skrivit klart avsnitten ) jag och du är med såklart! :P

Tack för låttipset och här får du ett ; Lifehouse - Hanging by a moment :D:D

2008-01-14 @ 00:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0