Andra dagen.


Pust, nyss hemkommen från kvällens nollnings-kick-off som var riktigt trevligt. Spex, skoj och mycket trevligt, glatt folk. Än har då Uppsalas inte gjort mig besviken! Det har dock gått upp för mig att jag nog måste registrera mig på Facebook, trots att det går emot mina principer (vilket jag säger istället för att jag inte haft tid att involvera mig i sektverksamhet) då all information och alla bilder tydligen postas där. 

I morgon är det inlämning av första seminarieuppgiften och jag vill lova att min tacksamhet över att de andra två i min basgrupp redan läst ekonomi tiodublades när jag bläddrade igenom artikelkompendiet. Vilket j*vla fikonspråk! Det kan väl inte bara vara jag som missat Stolper-Samuelsson-teormet och inte brukar ord som "arbetskraftsintensiv" dagligen? Men det "lossnar" säkert efter ett tag, som alla snackar om. Hjärntvätten måste väl få en chans att verka.

Inga nollnings-aktiviteter är inbokade i morgon kväll, så kanske hinner jag unna mig lite kvalitetstid med lägenheten, städa upp och öh... jag vet inte, äta riktig mat? Vore skönt att sy klart de två sista gardinerna men jag lovar inte mig själv något. På torsdag blir det sedan redovisning inför klassen av vår seminarieuppgift, så förberedelser in för det är ju ett hett tips på kvällsaktivitet. Inte det skojigaste jag kan tänka mig, men å andra sidan känns det lite mindre nervöst att prata ekonomiska utvecklingsteorier inför folk som man stått iklädd foliehatt och sjungit "det luktar sand och marsian" tillsammans med...


Kommentarer
Postat av: karro

Hugha! Seminarier är ju alltid lika kul... :P Hur stor klass har ni?

2008-01-24 @ 15:23:02
URL: http://lilltofs.bloggagratis.se
Postat av: kristin

haha ja vad gör man inte för att underhålla små annor i uppsala ;) sitt bästa kan jag lova ;) tror på dig jag, det där kommer du klara galant!

2008-01-25 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0