Tenta nr II comin' up.


Paniken börjar sprida sig på Ekonomikum. Det går upp för allt fler att vi har tenta på fredag och cirka 800 sidor kurslitteratur det är lämpligt att ha läst igenom tills dess. Lite tillfredställande kan jag notera att mängden panik tycks stå i direkt relation till hur många nollningsaktiviteter man deltagit i senaste veckorna. Ja, inte så lite tillfredställande heller förresten. Otillräcklig är bara början på vad jag skulle känna mig om de klarade av både tentaplugg och nollningen. Något straff ska de ha för att de haft roligt, liksom.

Själv är jag långtifrån lugn, men jag har heller inte börjat ringa runt till kurskamrater för att höra om någon säljer Valium. I morgon har vi sista föreläsningen och på kvällen kommer några tjejkompisar hit för lite fika och genomgång av instuderingsfrågorna, så en uppsnyggning av lägenheten står på agendan ikväll. 

Besöket ger mig också en legitim anledning att baka, något jag älskar att göra men inte har gjort sedan jag flyttade. Det är inte lika roligt när man vet att man garanterat kommer äta allt själv. Först tänkte jag slå på stort och göra passionsfruktstårta, sedan insåg jag att den är så god att den får vänta till inflyttningsfesten. Därefter har jag gått igenom muffins, pajer och lite annat innan jag slutligen bestämt mig för att spela ett säkert kort: kladdkaka med chokladbitar och vispgrädde. Det går liksom inte att misslyckas, mums.

Kommentarer
Postat av: Hanna

lycka till gumman! de går nog bra. Men ju mer du bakar destå bättre tror jag att de går, så fortsätt baka!

2008-02-19 @ 18:22:37
URL: http://frokendesign.blogg.se
Postat av: .Westerdahl

hahaha, jag kan verkligen tänka mig att man blir hypokondrisk av att läsa sånt där! ^^, men nu kan du ju stryka röd-grön färgblindhet iaf ;) kommer en till idag! :D

2008-02-20 @ 09:33:33
URL: http://westerdahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0