Söndagsplugg.


Plugg står på schemat idag. Plugg, plugg, plugg. På onsdag har vi vår första tenta, eller som det heter, litteraturtest. Skillnaden som jag förstår det är att de på litteraturtestet kan fråga i princip vad som helst som står i böckerna. Bummer. Kurslitteraturen består av tre böcker, varav en tegelsten på engelska som tyvärr är för dyr för att elda upp i slutet av kursen. Boken är det ultimata beviset för att betalning per ord är en kass idé, och meningar som "Production networks are intrinsically geographical in terms of their spatial configurations and their territorial embeddedness in specific places" är nog för att ge vem som helst darr på rösten. 

Men med google vid min sida har jag bemästrat den och inte nog med det -- jag har gjort mind maps också! Jag "mindmappar", det ni. I veckan hade vi en mycket givande föreläsning i studieteknik av en inhyrd konsult, under vilken jag bland annat fick bekräftat att de hatade tankekartorna som vi fått nerkörda i halsen av lärare sedan mellanstadiet är en missuppfattning av originaltanken. Jag planerar att inkludera detta i mitt växande litterära verk JAG SA JU DET! (eng titel: Told y'all, motherf*ckers!).

Så tenta på onsdag alltså och förberedelser måndag-tisdag, då vi är lediga från skolan för att ha tid att bli riktigt skräckslagna. Men det ska nog gå bra. Höhö. Känn övertalningsförmågan lägga in högsta växeln. Jag är inte rädd, jag kan tenta. Jag är inte rädd...


Kommentarer
Postat av: Hanna

varför är jag så lycklig av att inte läsa på universitet? Kram

2008-02-03 @ 12:47:05
URL: http://frokendesign.blogg.se
Postat av: Hanna

Alltdå jag har misstänkt de, de är allstå därför erik jämt kommer hem med kaksmulor runt munnen! ^^,

2008-02-03 @ 14:17:48
URL: http://frokendesign.blogg.se
Postat av: iRiC

ja, man kan ju fan inte klandra kämparandan asså ^^, haha! vad gör en anna idag tro?

2008-02-03 @ 14:44:40
URL: http://iric.blogg.se
Postat av: iRiC

det där var orealistiskt. det borde stå: plugg. kaffe. plugg. kaffe. plugg. kaffe. tvätt. kaffe. pluggkaffetvättpluggkaffe....

2008-02-03 @ 21:28:56
URL: http://iric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0