Söndagkväll.


Sett till rent konkreta saker är dagens enda åstadkommande två kuddar till soffan, varav en syns på bild i inlägget nedan. De matchar gardinerna, vilket säkert bryter mot flera av inredningens budord, men rebell som jag är gillar jag det. När man sitter timme efter timme med torr kurslitteratur är det skönt att som omväxling sparka igång andra hjärnhalvan och till exempel sätta sig vid symaskinen.

Just kurslitteratur är det mycket av just nu. Tentan är på fredag och vi har runt 700 sidor att läsa in, varav cirka 500 på en ekonomi-engelska som får mig att mer än någonsin uppskatta att jag har lätt för språk. Hujedanemig.

Som ni säkert lärt er vid det här laget kommer jag nu också ta upp nollningsaktiviteterna, och bingo, ni har rätt. I morgon är det någon mexikansk afton, vars förberedelser upptar hela förmiddagen och därefter kvällen. Tid är tyvärr hårdvaluta och inte ens "det är bara en som tackat nej hittills, jag hoppas du inte blir den andra?" bet på mig när det ringdes runt ikväll. Förra veckan var det något fem kvällar. Fem kvällar! Toppen att folk engagerar sig, men man undrar ju, hur hinner de? Inte, hoppas jag, annars måste jag nog se mig om efter en ny världsbild.


Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

ja det är rysligt! I lilla mora! USCH! ps. du får koncentrera dig på din soffhörna så du inte tänker på det :P

2008-02-18 @ 18:14:49
URL: http://westerdahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0