Ekonomer till sjöss.


image112

Idag börjar biljettförsäljningen till terminens beryktade ekonomkryssning. Det är en dygnskryssning till Åbo, 5-6 mars, som är öppen för alla ekonomelever, inte bara nollorna. För 400 kronor får man buss t/o/r till Stockholm, del i hytt, middagsbuffé samt -- och det här är den delen som jag redan på förhand tycker synd om kryssningens andra gäster för -- fri tillgång till öl och vin. Enligt uppgift är det ingen tidigare år som trillat överbord, men det verkar lite för bra för att vara sant.

Temat för kryssningen är "Stenåldern", och tanken är att man ska klä sig därefter. En sak har jag lärt mig de senaste veckorna -- på universitetet är teman på dödligt allvar. Förra kryssningens tema var "Pride", och när den färgglatt översminkade manliga delen av ekonomstudenterna gled in i matsalen i högklackat och klänningar miste nog PRO en och annan medlem.

Vi fyra tjejkompisar som ska dela hytt har börjat spåna kring utstyrsel. Den som valde tjejen ovan till kryssningens "poster girl" var nog lite väl optimistisk. Något mer påklätt, familjen Flinta-inspirerat blir det troligen, och jag har en finurlig idé om att ha ben (som i del av skelett) i håret. Problemet är bara att få tag i det. Ingen av oss kan påminna sig om att vi sett skelettdelar till salu någonstans. Möjligen kan vi få fatt i ett helt skelett på Blocket och stycka upp det mellan oss, annars blir det till att hitta en medicinstudent att flörta in sig hos.

Kommentarer
Postat av: Emilie

HAHAHA! :P Gud vad kul!

2008-02-13 @ 14:34:01
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Papayan

Haha va kul! Låter som om ni har en hel del skojiga saker för er, inte illa!

Kul att du uppdaterar så ofta och lycka till med ben-jakten. ;)

2008-02-13 @ 15:13:21
URL: http://blogg.passagen.se/papayan
Postat av: Hanna

Låter helt klart stabilt du!
Du är förresten säker på att du inte läst fel och börjat på utklädnings/spex linje med ekonomiinriktning? Hur går de med inflyttningsfesten? ^^, Kram!

2008-02-13 @ 17:08:34
URL: http://frokendesign.blogg.se
Postat av: Ine

MEN ÅH! Va skoj det låter! :D

Just nu känner jag mig mer död än levande,
så jag kanske borde testamentera några ben till er... Vilken del föredrar du?

2008-02-13 @ 18:34:46
Postat av: .Westerdahl

haha, nej det är bara porr och brännvin här i örebro ;)

2008-02-13 @ 19:04:23
URL: http://westerdahl.blogg.se
Postat av: Maria

Hahaha..vad kul!!:D Lycka till med skelettjakten!:)

2008-02-13 @ 19:51:31
URL: http://solskeenet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0