Bokrea vs. förnuftet.


image123

Allt vårt hårda arbete med PM-synopsisen igår betalade sig idag
i form av att vi var klara redan vid elvatiden. Man ska aldrig, aldrig underskatta hur bra andra människors motgångar kan få en att känna  sig -- när vi reste oss och gick lös paniken ur ögonen på flera av de av våra kurskamrater som latat sig de senaste dagarna och därför knappt börjat. Tillfredställelse.

För att fira att jag för första gången på tre dagar kunnat lämna skolan i dagsljus tog jag mig en runda på stan. På heder och samvete, jag svär på att jag inte tänkte besöka någon bokrea. Alla tjocka, förföriska reakataloger som dumpit ned i brevlådan har jag med sällan skådad självkontroll lämnat direkt i papperssorteringen. Det fungerade så bra tills jag i eftermiddag råkade hamna på Åhléns bokavdelning. Och då gick det bara inte längre -- boknörden i mig tog över.

Ett tag senare vaknade jag ur mitt transliknande tillstånd, ståendes utanför varuhuset i duggregnet med en blytung pappkasse i handen, innehållande bland annat den färgsprakande boken ovan och boken Sy kläder. Det var bara att haka fast påsen på cykeln och konstatera att vissa saker verkligen kan sätta självkontrollen totalt ur spel.

Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

hahaha, du ska akta dig för bokreor. i synnerhet åhlens. där köpte tll och med jag böcker. trots att jag aldrig läser ^^,

2008-02-27 @ 19:45:31
URL: http://westerdahl.blogg.se
Postat av: Hanna

haha, precis dom två böckerna stod jag och höll i idag. men jag lyckades gå därifrån och hamnade på bokia i stället, och akademibokhandeln. och köpte tre andra böcker.

2008-02-28 @ 21:59:46
URL: http://frokendesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0