Julpyntad.



Nu har jag gjort mig lite jul här hemma på riktigt.
 Klätt min lilla plastgran på vardagsrumsbordet i precis lagom överdrivet mycket glitter, monterat änglaspelet från Designtorget, släpat hem en hyacint och ätit ett okänt antal pepparkakor med julpyntandet som vattentätt alibi. Åker ju hem till Mora över jul, 20:e december - 6 januari, så det här är nog about as pyntigt as it gets.

Lite besviken är jag allt över att det inte verkar finnas någon balkongpyntartävling bland grannarna i huset, varken officiell eller inofficiell. Endast en handfull av balkongerna i huset och grannhuset är pyntade med någon form av ljus, och inte en enda en har färgade discolampor, uppstoppade tomtar eller käcka, blinkade siluetter av slädar eller parande renar. Det känns lite trist när jag råkar känna en av Sveriges mesta balkongjulpyntare och allt. Nästa år får vi styra upp det här, Emilie.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Men vad säger du? Har ni inget sådant där? :O

Otroligt!



jag ska ge dej lite bilder från min balkong på min blogg snart. Ska bara få upp min stoppskylt "Stopp, TOMTEN, stanna här!" ;)

2008-12-07 @ 19:15:55
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

yeaah yeaaah har XMAS PIMP MY LÄGENHET slagit till? ^^, själv har jag en tomte. ^^,



sv: tack för gratulationen! :D jag känner mig gammal och grå!

2008-12-09 @ 17:22:05
URL: http://www.erikwesterdahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0