Livet enligt T9.


Vi söker sanningar om oss själva på de märkligaste platser. Pilgrimsfärder, psykologer, spåtanter, kloster, krogen, AMS personlighetstest. I jakt på lite mer originell upplysning dök jag djupt ner i ett av mina favorithatobjekt, T9, och mobilens lista över ord som jag lärt den. Resultatet:

äckel allsång boner btw Emilie fejan Facebook dvd gammel inbokat hyss hårig gurka kjempebra Jävla kexchoklad Jorå jävla jäveln mumsa Narnia mm. Mkt resonabel SKIT Sjukaste Skansen retas vagina Vinäs wtf?

Tanke #1. Varför har ingen över 18 och färdigutbildad inom området Småfula, Inte Helt Politiskt Korrekta Ord fått organisera mobiljävlarnas ordlista?

Tanke #2. En majoritet av dessa ord kan jag relatera till en särskild person, vars namn T9 inte heller tyckte var riktigt helt okej.

Tanke #3. Det faktum att jag ser listan och tänker "var det inte värre än så här?" bekräftar misstankarna om att T9 (i rent självförsvar?) spontanaborterat åtminstone hälften av allt jag skrivit in.

---

Uppmanar härmed mina vänner i allmänhet och några i synnerhet att följa mitt exempel. Jag är oändligt nyfiken -- dels på ert mobil-innersta, och dels ifall vi gemensamt kan få någon röd lampa börja blinka frenetiskt vid FRA-högkvarteret och svartklädda män med bortfrätta fingeravtryck i oreggad skåpbil kommer för att ta med er på en liten utflykt.

Kommentarer
Postat av: J

Det där var ju faktiskt inte så farligt nej, gjorde samma koll nu och blev en smula mörkrädd.. grovt räknat 80% fula ord ^^

2008-08-12 @ 12:42:01
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

detta låter som något jag vid givet tillfälle måste testa på ;)

2008-08-12 @ 13:07:59
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: Emilie

HAHAHA:: Big Boner! ;)



Jag har kollat.. och vad sägs om;



Äckel, Bäver, ÄLGAR, Bög, couchsurfing, bmw , flört, freak, FULL, hångla, Hepatit, gips, Ior, jädra, kikärtor, klänger, luktärt, NERVERNA, nykterist (Hur kan detta förekomma i min T9?), peningpung, Snopp, teosteron, Zelda,



Inte så farligt ;)

2008-08-12 @ 20:45:41
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: Anna

Mina damer och herrar, vi har en vinnare -Emilie! :D



Det var nog aldrig någon riktig tävling.

2008-08-13 @ 23:44:28
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: johanna

med tanke på att min telefon är "ärvd" och att jag aldrig lägger in nya ord i den (slår av t9 för att bokstavera ord om de inte behagar finnas), så kände jag ett plötsligt tvång att gå igenom de inmatade orden..



"Älskar, Åker, Bitti, Då, Familjen, Går, Hej, Inez, Inatt, Igentligen, Huve, Jävla, Kåt, Kuk, Knulla, Massor, Puss, Säga, Skit, Sååå, Skiter, Sexiga, Sötis, Rimbo, Usch, Taskigt, Tuttig"



Ehh..vill nog inte avslöja vem som haft mobilen innan mej..och sen när behövde man lägga in hej och då?!

2008-08-16 @ 11:10:49
URL: http://ergosum.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Lite sen på att skriva men mina favoriter i min ordlista är nog "kycklingkyssar, drugjunkie, ärthjärnorna, nudeldiet, Säkksbåmb, Gammelsmurfen, lurvenpajsarn" och givetvis mina fem olika versioner på "jävla" (jävel, JÄVLA, jävlar, Jävlat, Jävul".

2008-08-20 @ 04:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0