Dagens Tankar 6/8 2008.


  • Någon sa till mig för flera år sedan att det fanns ett undangömt pinball-spel i Word 97. Urban myth, fett lurad Anna eller någon som kan bekräfta?
  • I vilken värld, förutom T9, är "mo" ett vanligare ord än "om"?
  • Vad är plural av "mulltoa" -- mulltoor?

... och ifall någon nitisk läsare reagerar -- nej, det är inte sjätte augusti än. Inlägget är alltså fusk, transparent bluff och ren båg. Min förklaring? Det digra 14-timmars arbetspasset i morgon, då kreativiteten vinkar morsning och goodbye redan vid väckarklockstrudelutten 5.54. Ifall det känns bättre lovar jag att tänka på alla de här sakerna under morgondagen. En liten slamcreeper sådär, men vi gillar dem också.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej hej!

Uppdatering.se

Jag åker härifrån nu på söndag. Beger mig till örebro för snabb ompackning. Sen beger vi oss till stockholm där jag förhoppningsvis har en lägenhet på götgatan som väntar på att inredas ^^, nyckelviksskolan och linjen tredimensionell form samt beckmans kvällsskola hittils. Men förhoppningsvis även beckmans dagskola som öppnar nu den 11:e efter semester! så just nu känns livet faktiskt riktigt bra! hur går de för dig? kram kram

2008-08-06 @ 12:03:50
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: Ine

Ja! Det finns ett "undangömt" pinball spel i Word. Jag har spelat det, men glömt hur man tar sig dit...



Spääännande.

2008-08-06 @ 20:51:27
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: Jon

Mulltoaletterna ;)



Lycka till med allt jobbande!

2008-08-06 @ 23:27:31
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att mo är vanligare än ordet om i samband med T9 är inte konstigt tänk nu på att det är en man som konstruerat detta:P



Ja de andra problemet en mulltoa och flera mulltoaletter? eller

2008-08-07 @ 00:53:05
Postat av: Jon

jävla sexist.

:P

2008-08-07 @ 21:29:26
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Fia

Jon! de är jag inte:P men ni kan bygga broar och konstruera saker, men vissa saker brister tex som de där eller bara att sy i en knapp....

2008-08-08 @ 18:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0