Vårbildsterrorn fortsätter.


image176

image177


Japanskt körsbärsträd + random humla i en Uppsala-park = dagens blogginlägg. Som ni ser har jag lagt mig an med en liten snajsig signatur på fotona och därmed automatiskt outat min syn på min egen storhet som fotograf. Dels beror det på att bildstölder på internet tycks funka likadant som cykelstölder i Uppsala -- det har ofta förvånansvärt lite med utseendet att göra. Och så är det för att alla coola kids gör så idag.

Man ju ifrågasätta vilket hinder lite text i ena hörnet verkligen är mot bildprogrammens kloningsverktyg. Inte särskilt mycket, alls. Men är det en sak jag lärt mig är det att man aldrig ska underskatta mänsklig lathet och okunnighet. Kan man hindra de värsta amatörklåparna från att låna är jag nöjd. Lite som mitt extra cykellås. Att sno min gamla cykel är fortfarande simpelt för den målmedvetne tjuven, men man hoppas ändå att de av ren lathet ska välja någon annan.


Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

du har gjort en ärofylld insats.

2008-04-27 @ 10:47:47
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: Jon

Länge leve lättjan!
;)

Jo tack jag mår fint! Har varit på årets första auktion redan :)
Ropade in en korg till mina nässlor!

Hur mår du gullet då??
All work and no play?
Kramar!

2008-04-27 @ 20:07:37
URL: http://thym.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja det där med stölder är en fråga som tål att tänkas på. Själv försöker jag alltid ställa min cykel bredvid en finare, eller en som är olåst.. Då kanske de lata låter bli min..

Bilderna kändes väl värda din signatur i hörnet!

2008-04-27 @ 22:14:34
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0