Vår i Uppsala!


image148image147
Idag var den första riktigt härliga vårdagen i Uppsala. Plus 13-15 grader. Solsken. Blå himmel. Solbrillor. Uteserveringar. Ljumma, nästan varma vindar. Vårjacka. Överfulla parkbänkar med folk som lapade sol. Jag kände mig pånyttfödd när jag vandrade längsmed Fyrisån, kisandes eftersom vintern vant mig av med att dra ner solglasögonen från huvudet till näsan.

Solsken är som knark för mig. Jag blir hög direkt, feeling no pain liksom. Nu vill jag ha utslagna björkar och vår! Fast med tanke på att det bara är april och den första dessutom, skulle det inte förvåna mig om alltsammans var ett aprilskämt från vädret och jag kommer vakna till ett snövitt Uppsala i morgon. Men det var kul så länge det varade.

Kommentarer
Postat av: emilie

H-H-Hallå? Är den nya designen klar? Är den här?! HALLÅ!

2008-04-02 @ 14:07:48
URL: http://solbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0