Pimp my tekula.


image160

Varför är det så förbjudet att vara tjejig? Jag fascineras av hur vissa kvinnor ivrigt pekar ut patriarkatet som förtryckare av kvinnor, och sedan själva har en förfärlig massa åsikter om vad man vi kvinnor får och inte får göra för att vara Riktiga Kvinnor. I mina ögon är inte ett skvatt bättre, snarare värre.

Det är först sedan ett par år jag insett att det faktiskt är okej att vara "tjejig". För varför skulle det inte vara det? Med glädje frossar jag nu i könsdiskriminerande rosa och kvinnoförnedrande glitter. Som mina favorit-tekulor med fejkdiamanter från Lisbeth Dahl -- helt underbara. Jag råkar nämligen tycka att kvinnokamp handlar om rätten att få vara som man vill vara -- rosaglittrig eller inte.

Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

den tekulan var faktiskt cool. ^^,

jasså har du en nikon d40? :O

2008-04-14 @ 13:20:29
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: Ine

Feministiskt initiativ - brudarna sover säket skönt i sina Hello Kitty pjamaslinnen och använder urringning, i smyg.

2008-04-14 @ 22:08:45
Postat av: Hanna

ååå va du kommer att älska våran rosa glitter film! idag hade vi allmän visning på skolan vilket resulterade i att fyra tjejer (dvs. halva klassen) gick hem och grät!" för att de var personpåhopp mot dom, när vi kritiserade feminister i de stora hela ^^, folkhögskola är intressant.

2008-04-15 @ 21:06:30
URL: http://frokendesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0