Numbers and figures.


I was just guessing at numbers and figures
Pulling the puzzles apart.
Questions of science, science and progress
Don't speak as loud as my heart.
-- The Scientist, Coldplay

Någonstans anar jag att Coldplays tanke bakom denna låt inte var en Statistik-kurs för blivande ekonomer, men jag ska säga er, när man suttit böjd i timtal över diagram och tabeller tills rygg och huvud värker ikapp hugger man varje halmstrå av igenkänning i omvärlden.

Statistik A -- denna brutala kurs vars rykte sträcker sig långt utanför Ekonomikum. Jag hörde skräckhistorier långt innan programstart. "Omtenta" är ett ord som förekommer ofta och sammanfattar kursen rätt bra. Vad ska jag säga? Det är väl inte raketforskning-svårt, men det är mycket och framför allt: tidskrävande som attan.

Morgondagens ledighet erbjuder dock en chans att komma i fas. Jag har tvättid klockan 8, vilket så här i efterhand inte framstår som ett av mina mest genomtänkta beslut, men jag tror jag tänkte något om att Komma Igång I Tid. Hjärnan är verkligen lustig ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0