We Get On


Jobb och matte. That about sums it up just nu. I en avlägsen framtid finns planer på andra nöjen, såsom socialt umgänge, men i dagsläget känns allt lite som börsen. Upp och ned, upp och ned.

Ma C går bra, även om det tar sin tid. Att jag närvarar vid ungefär hälften av lektionerna betraktas som ett smärre stordåd då ingen av de andra sju som läser kursen på KomVux någonsin har dykt upp. Jag är jättesugen på att börja plugga på riktigt igen och ärligt talat är det lite roligt att ha något nu att pyssla med, men säg inte till någon att jag sagt det. Jag har ju mitt rykte att tänka på.

Matteboken är det dock sämre med. Den är så pinsamt dålig att den inte borde få kallas lärobok. Härom kvällen satt jag i två timmar med samma tal i jakt på en logisk förklaring till varför svaren blev fel, trots att jag gjorde exakt som boken sagt. Det som irriterar mig mest är att det var totalt bortslösad tid. Ingen ny relativitetsteori här inte, bara konstaterandet att boken tydligen inte tyckte det var värt att skriva ned regeln som krävdes för att lösa B- och C-talen. Hur kan författarna sova om nätterna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0